Politieberichten district Sittard (JvK/ 14.15 uur)

Datum nieuwsfeit: 07-08-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Sittard 7-08-2001
Politieberichten district Sittard (JvK/ 14.15 uur)

Beek, kassa leeggeroofd
Een onbekende negroïde man heeft maandagmiddag omstreeks 12.40 uur met succes een overval gepleegd op een sportzaak aan de Elsstraat in Beek. De man, die een doek voor zijn mond had gebonden, stapte omstreeks genoemde tijd bewapend met een bijl de winkel binnen. De verkoopster zag dit en verliet onmiddellijk de zaak om alarm te slaan. Ondertussen zag de man kans de kassa te openen en daar het papiergeld uit te halen. Voordat de politie kwam had hij de zaak alweer verlaten.

Susteren, hennepplantage
Het verdovende middelenteam van de politie in district Sittard heeft vanmorgen in de kelder van een woning aan de Rafaelweg in Susteren een professioneel ingerichte uit bijna 1400 planten bestaande hennepplantage ontmanteld. De eigenaar was niet in de woning aanwezig. Hij zal zich op een later tijdstip moeten verantwoorden. Uit aangetroffen sporen bleek dat de plantage reeds langere tijd werd gerund. Door personeel van het energiebedrijf werd ontdekt dat er genoeid was met de electriciteitsmeter. Derhalve werd de electriciteit afgesloten en zal er een naheffing volgen van enkele duizenden guldens.
De technische installatie van de plantage werd in beslag genomen. De planten werden vernietigd.