Politiebericht district Den Bosch

Bron: Politie Brabant-Noord

Politiebericht Den Bosch 7-08-2001
Politiebericht district Den Bosch

WINKELDIEF VERZET ZICH BIJ AANHOUDING (s-Hertogenbosch)

Maandag is in een winkel aan de Pettelaarseweg in zijn woonplaats s-Hertogenbosch een 34-jarige man aangehouden op verdenking van diefstal. De man had in de winkel een hoeveelheid bier in zijn boodschappentas geladen en deze niet afgerekend. Hij werd aangehouden door winkelpersoneel. Daarbij hij zich bijzonder agressief begon te gedragen. Het personeel kon hem dan ook niet in bedwang houden waarop de verdachte wist te ontkomen. De gewaarschuwde politie kon hem in de directe nabijheid alsnog aanhouden. Dat ging evenwel niet van een leien dakje want ook tegenover de politie gedroeg de man zich zeer agressief. Met toepassing van het nodige geweld door de politiemensen kon hij uiteindelijk worden geboeid en worden overgebracht naar het politiebureau. Daar is hij na het uiten van de nodige beledigingen en bedreigingen onmiddellijk in verzekering gesteld en ingesloten. Tijdens de schermutselingen heeft een passerende vrouw, van wie de identiteit bij de politie bekend is, waarschijnlijk de boodschappentas met de gestolen goederen meegenomen. Een van de agenten hield aan de aanhouding een gekneusd middenhandsbeentje over.

DIEFSTAL PORTEMONNEE (s-Hertogenbosch)

Een 66-jarige vrouw uit Sint Michielsgestel is maandagmiddag in de Bossche binnenstad slachtoffer geworden van diefstal. Een onbekende heeft kans gezien haar portemonnee met een bankpas en een geldbedrag van f.180,00 uit haar tas weg te nemen.

JEUGDIGEN AANGEHOUDEN NA BRANDSTICHTING (Drunen)

Maandagavond hebben getuigen twee jongens een 15-jarige Drunenaar en een 16-jarige Waalwijker aangehouden op verdenking van brandstichting langs de Duinweg In Drunen (Drunense Duinen). Drie anderen wisten te ontkomen. Hun identiteit is bij de politie inmiddels bekend. Zij zullen nog worden gehoord. Getuigen zagen in het bos een groot vuur oplaaien en hoorden daarbij enkele knallen. Toen zij gingen kijken zagen zij 5 jongeren weglopen waarvan er twee konden worden aangehouden. De inmiddels gewaarschuwde brandweer heeft het vuur geblust. De jongens hadden een grote hoeveelheid hout opgestapeld en overgoten met dieselolie die zij uit een oude caravan hadden weggenomen. De gehele jerrycan werd later op de brandstapel gegooid. De twee aangehouden jongeren hebben hun aandeel in de brandstichting inmiddels toegegeven.

BEDRIJFSINBRAAK (Hintham)

In de nacht van maandag op dinsdag is er ingebroken in een bedrijf aan De Grote Elst in Hintham. Op verschillende verdiepingen in het pand zijn computers weggenomen. Ook is er een kluis weggenomen.