Politie Brabant-Zuid-Oost 2e persbericht

Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Eindhoven e.o. 7-08-2001
2e Persbericht 7 augustus 2001

Persberichten uit de regio:

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Op de Antoon Coolenlaan is dinsdagochtend rond 11.35 uur een 36-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij wordt verdacht van het wegnemen van zeven kratten frisdrank en zes flessen sterke drank uit een pand aan de Antoon Coolenlaan dinsdagochtend tussen 7.30 en 10.20 uur. De dader is op het terrein van het pand gekomen door de schutting aan de achterzijde te vernielen. Vanuit een niet afgesloten koelcel konden vervolgens de spullen weggenomen worden. Ook wordt de man verdacht van betrokkenheid bij een gestolen auto die op de Antoon Coolenlaan in brand stond. De auto is afgelopen weekend weggenomen vanaf een parkeerterrein aan de Aalsterweg. De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Betrokken bij diefstal auto
In zijn woning in het Stadsdeel Strijp is maandagochtend rond 10.00 uur een 16-jarige jongen aangehouden. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de diefstal van een auto die op 29 juli in Eindhoven gestolen is. Zondagochtend werden op de Hoogstraat reeds drie Eindhovenaren van 18, 17 en 15 jaar oud aangehouden. Zij reden in de gestolen auto over de Hoogstraat (zie persbericht 1 en 2 van 5 augustus 2001). De verdachte is voor verder onderzoek ingesloten.

Helmond: Fietsen uit tuin gestolen
Uit een afgesloten tuin behorende bij een woning aan de J.A. Carpstraat zijn tussen maandagavond 23.30 uur en dinsdagochtend 2.30 uur twee fietsen gestolen. Het is vooralsnog onbekend hoe de dader in de tuin is gekomen.

Asten: Auto gestolen
Vanaf de Kranenvenweg is tussen maandagavond 19.00 en 00.00 uur een witte bestelbus van het merk Mercedes Benz, type 310, met het kenteken VT-JT-81 gestolen. In de bus lagen een paar honderd gulden en diverse gereedschappen waaronder drie zaagmachines, twee schuurmachines, een boormachine en een dopsleutelset.

Geldrop: Diefstal uit oplegger
Uit een oplegger van een vrachtauto die geparkeerd stond op een bedrijfsterrein aan de Nuenenseweg zijn tussen maandagavond 19.00 uur en dinsdagochtend 7.30 uur een kopieermachine, een palletwagen en een gereedschapskoffer gestolen. De dader is in de oplegger gekomen door het slot aan de achterzijde open te breken. Het is onbekend hoe de dader op het omheinde bedrijfsterrein is gekomen.

Someren: Tweede verdachte overval aangehouden
Naar aanleiding van een onderzoek naar een overal op een winkel aan de Kerstraat op 14 juli jl. is maandagochtend rond 6.10 uur in een woning aan de Beuk een nieuwe verdachte, een 17-jarige Mierlonaar, aangehouden. Op 15 juli jl. werd reeds een 18-jarige verdachte Mierlonaar aangehouden. S ochtends rond 9.00 uur kwamen twee gemaskerde mannen de winkel binnen. Een van hen had een grote honkbalknuppel in zijn hand. De 48-jarige eigenaar liep naar de overvallers. Hij pakte de honkbalknuppel vast. Na een korte worsteling trok hij de knuppel uit handen van de overvaller. De overvaller kwam ten val. De andere overvaller had inmiddels een greep in de kassa gedaan en liep de winkel uit. Even later kwam hij terug en dreigde de winkelier aan te vallen. Direct daarop voelde de winkelier een duw in zijn rug en viel. Onmiddellijk daarna verdwenen de overvallers. De 18-jarige verdachte is in bewaring gesteld. De tweede verdachte is ingesloten voor verder onderzoek.

Son: Smeulende brandresten oorzaak tweede brand meubelzaak

De technische recherche van de politie heeft dinsdagochtend onderzoek gedaan naar de oorzaak van de tweede brand in meubelzaak Lederland op Meubelplein Ekkersrijt die maandagavond rond 23.30 uur ontstond. Uit dit onderzoek blijkt dat de brand is ontstaan door smeulende resten van de brand die zondagavond rond 21.30 uur uitbrak. Voor de brand van zondagavond zijn er wel aanwijzingen voor brandstichting. De politie van Best-Oirschot-Son doet onderzoek naar deze vermoedelijke brandstichting. (zie persbericht 2, d.d. 6 augustus 2001)

Wintelre: Inbraak in een schuur
Uit een schuur behorende bij een woning aan de Rouwven zijn tussen maandag 23.00 uur en dinsdagochtend 8.20 uur een hogedrukreiniger en een boormachine gestolen. De dader kwam in de schuur door een toegangsdeur open te breken.