Politiebericht Friesland van 7/8 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Datum nieuwsfeit: 07-08-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: Friesland 7-08-2001
Politieberichten van 7/8 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Sneek: vernieling ruit
Dinsdag omstreeks 02.50 uur werd bij een winkel aan de Wijde Noorderhorne een ruit vernield. De ruit bleek te zijn ingegooid met een stoeptegel. Uit de winkel werd niets weggenomen. De eigenaar, een 45-jarige inwoner van Sneek, heeft aangifte gedaan.

Franeker: inbraak woning
Afgelopen weekend werd ingebroken in een woning aan het Galjoen. Via vernieling van een achterraam is men de woning binnengekomen. Uit de woning werden een tv en een videorecorder weggenomen. De eigenaar, een 38-jarige inwoner van Franeker, heeft aangifte gedaan.

Sneek: dronken man
Dinsdag omstreeks 03.00 uur werd op de Prins Hendrikkade een jongeman aangetroffen in de laadbak van een pick-up auto. De jongeman, een 17-jarige inwoner van Leeuwarden, was onder invloed van alcoholhoudende drank en niet meer aanspreekbaar. De jongeman werd voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek.

Sneek: mishandelingen
Dinsdag omstreeks 03.30 uur waren een twee inwoners van Apeldoorn, 36 en 22 jaar, in een horecagelegenheid aan de Kleine Kerkstraat. Zij hoorden toen dat hun vriendin zou zijn lastig gevallen en gingen hierop naar buiten. Hier raakte de oudste betrokken bij een vechtpartij. Over en weer vielen klappen, doch geen van de partijen wenste aangifte te doen. Even later raakte de man betrokken bij schermutselingen op de Gedempte Pol. De toedracht hiervan werd niet duidelijk. Hierop werd de 36-jarige inwoner van Apeldoorn aangehouden en overgebracht naar het bureau. Vervolgens kwam er een melding dat op de Prins Hendrikkade gevochten zou worden. Bij deze vechtpartij was de 22-jarige inwoner van Apeldoorn betrokken. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. De tegenpartij wilde van deze vechtpartij geen aangifte doen. Hierop de verdachten medegedeeld dat zij het bureau konden verlaten. De verdachten waren het niet eens met de gang van zaken en wensten het bureau niet te verlaten Hen daarop het bureau uitgezet.

Sneek; aanhouding
Dinsdag omstreeks 05.00 uur werd door getuigen gezien dat twee inzittenden op de Oosterdijk een fiets in de laadbak van een bestelauto gooiden en daarna wegreden in de richting van de Singel. Een paar minuten later werd de auto aangetroffen de Bolswarderbaan. De auto aan de kant gezet. In de laadbak werd geen fiets aangetroffen. Wel werd in de laadbak een verkeersbord met complete paal aangetroffen. De beiden inzittenden, een 27-jarige inwoner van Hindeloopen en een 26-jarige inwoner van Leeuwarden, werden aangehouden. Zij werden overgebracht naar het bureau. Aan het bureau bleek bovendien dat de bestuurder, de inwoner van Hindeloopen, gedronken had. Hij blies 540 ug/l. Hij was niet in het bezit van een geldig rijbewijs. Verder had hij nog een boete openstaan van f 500.- Beiden mannen zijn ingesloten.

Leeuwarden: inbraak auto
Van zondag op maandag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Geraniumstraat. De ruit aan de bestuurderszijde werd vernield. Uit de auto werden een carkit, een portemonnee met bankpasjes en een trui weggenomen. De eigenaar, een 28-jarige inwoner van Leeuwarden, heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: man aangehouden
Dinsdag omstreeks 11.10 uur werd door een buschauffeur op het Stationsplein een man aangehouden. De man, een 33-jarige inwoner van Rotterdam was de bus binnengekomen en had een praatje met de buschauffeur gemaakt. Tijdens dit praatje had hij een krant over de geldlade gelegd en ondertussen probeerde hij geld weg te nemen. De man werd door de buschauffeur, een 46-jarige inwoner van Leeuwarden, aangehouden en overgedragen aan de politie. De verdachte had ruim honderd gulden weggenomen. Het geld werd in beslag genomen. De verdachte werd overgebracht naar het bureau. De verdachte werd na verhoor en het opmaken van een proces-verbaal weer in vrijheid gesteld.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272