Opbrengst Aids Fonds acties Amsterdam 60.000 gulden

Datum nieuwsfeit: 07-08-2001
Bron: Stichting Aids Fonds
Stichting Aids Fonds

Amsterdam gaat massaal voor aidsbestrijding

Opbrengst Aids Fonds acties: 60.000 gulden!

Amsterdam, dat dit weekeinde 250.000 bezoekers trok voor het jaarlijks Gay Pride weekeinde, heeft zich massaal achter de doelen van het Aids Fonds geschaard. Met ruim honderd vrijwilligers deed het Fonds een beroep op solidariteit met mensen met hiv/aids. Dit resulteerde in een in Nederland niet eerder geëvenaarde collecte-opbrengst voor de aidsbestrijding van 60.000 gulden.

Samen met de Gay Business Amsterdam, organisator van de Amsterdam Gay Pride, had het Aids Fonds zich voor dit weekeinde ten doel gesteld om zeer uitdrukkelijk aandacht te geven aan de aids-problematiek. Juist in weken dat de betrokkenheid van homos bij hiv/aids publiekelijk in twijfel wordt getrokken liet het publiek in Amsterdam massaal weten dat het de strijd tegen hiv/aids niet heeft opgegeven.

Tijdens de gehele Amsterdam Pride was het Aids Fonds prominent aanwezig. Vrijdagavond werd al ruim 6.000 gulden opgehaald bij een bezoek aan de Amsterdamse homohoreca en nog eens 1.000 gulden bij het benefietconcert van Ken Gould en Ronald Sarphati. Op zaterdag werd tijdens de Grachten Parade, door de Aids Fonds Vloot op het water en de collectanten aan de wal, 38.000 gulden bijeengebracht. Zondag, tijdens het massaal bezochte slotfeest, verkochten vrijwilligers rode wuppies op het feestterrein bij de Stopera. Opbrengst: 11.000 gulden. Daarbij gevoegd enige particuliere donaties en de opbrengst van de verkoop van Willeke Albertis cd-single "Er komt een dag" brengt de totaalopbrengst op 60.000 gulden.