Wanadoo ontwikkelt website voor film 'Final Fantasy'

Datum nieuwsfeit: 07-08-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Wanadoo ontwikkelt website voor film 'Final Fantasy' On line preview via www.finalfantasy.wanadoo.nl

Amsterdam, 7 augustus 2001 - De officiële Nederlandse website voor de nieuwe film 'Final Fantasy' is nu on line op de Wanadoo-portal. De filmpremière van 'Final Fantasy' in Nederland vindt op donderdag 16 augustus aanstaande plaats, maar voor liefhebbers van Computer Generated Images (CGI) kan de voorpret op internet alvast beginnen. Ook kunnen bezoekers van de Wanadoo-portal meedoen aan een prijsvraag.

Wanadoo heeft één van de meest geraadpleegde film-channels van Nederland op haar portal. Met grote regelmaat worden hierop trailers (voorstukjes) van populaire films getoond. Ook zijn de afgelopen maanden 'Charlie's Angels', 'The Exorcist', 'Exit Wounds' en nu 'Final Fantasy' aan een breed publiek gepresenteerd via speciale sites. Door het interactieve karakter kunnen internetgebruikers in korte tijd een goede indruk van een film krijgen, waarop zij kunnen besluiten de film te gaan zien.

Over 'Final Fantasy'
'Final Fantasy', uitgebracht door Columbia Pictures, is een animatie/sciencefictionfilm gebaseerd op het populaire gelijknamige computerspel, maar staat daar verder los van. Wel is de film geregisseerd door de bedenker van het spel. De film is een episch avontuur, waarvoor de allermodernste technieken zijn gebruikt om computergegenereerde mensen, buitenaardse wezens en fantastische decors uit te beelden.

'Final Fantasy' speelt zich af in het jaar 2065. De aarde ligt onder vuur. Er is een meteoor ingeslagen en daarbij zijn miljoenen ongewenste wezens op aarde terechtgekomen. Deze meedogenloze jagers verspreiden zich over de planeet en bedreigen al het leven op aarde.

Vanaf donderdag 9 augustus kan iedere bezoeker van de Wanadoo-portal deelnemen aan een prijsvraag, met wekelijks tal van leuke prijzen. De hoofdprijs is een uniek en gelimiteerd Seiko Final Fantasy-horloge. Redenen te over om nu te surfen naar de Final Fantasy-website via www.finalfantasy.wanadoo.nl

Over EuroNet Internet en Wanadoo
EuroNet Internet B.V. (www.euronet.nl) is een volledige dochteronderneming van Wanadoo S.A. Wanadoo S.A. is een van de grootste Europese internetbedrijven en de internetmediadochter van France Telecom. In Nederland biedt EuroNet Internet B.V. internetdiensten aan onder twee merken: Wanadoo voor de consumentenmarkt en EuroNet Internet voor de zakelijke markt.
Wanadoo biedt een volledig pakket van internettoegang aan consumenten, waartoe inbelabonnementen, variërend van Free tot Flat-Fee (Smartpack), en breedbandinternet (ADSL en Cable) behoren. Daarnaast levert de portal www.wanadoo.nl een keur van diensten en informatie verdeeld over thematische channels.
EuroNet Internet verzorgt sinds 1994 producten en diensten voor de zakelijke markt, waaronder ADSL, netwerkkoppelingen en het hosten van websites. Internationaal telt Wanadoo S.A. ruim vijf miljoen actieve abonnees.

Voor meer informatie:

EuroNet Internet B.V., Dianne Potters, Corporate PR Manager, telefoon: (020) 535 51 51,
mobiel: 06-28 90 81 08, e-mail: (diannep@nl.euro.net).