Politie Limburg houdt man aan op verdenking van diefstal

Datum nieuwsfeit: 09-08-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 9-08-2001 Politiebericht district Maastricht (RKey; 13.30 u) Donderdag, 9 augustus 2001

District Maastricht

Maastricht; aanhoudingen
Naar aanleiding van bekomen informatie heeft de politie afgelopen maandag in zijn woning in Maastricht een 43-jarige man aangehouden. De politie verdenkt hem van betrokkenheid bij de diefstal afgelopen weekend van een vrachtauto en een partij stalen profielen. De vrachtauto en het staal werden toen gestolen bij een inbraak in een bedrijfsterrein aan de Limmelderweg in Maastricht (Beatrixhaven). Bij de aanhouding trof de politie bij diens woning de partij staal aan en werd het staal inbeslaggenomen. De gestolen vrachtauto werd diezelfde maandag teruggevonden in het Belgische Smeermaas. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau waar hij werd ingesloten. Overigens werd maandag naast de woning van deze aangehouden 43-jarige verdachte een kleine vrachtauto aangetroffen, geladen met een grote partij hout. De partij hout vertegenwoordigt een waarde van naar schatting tienduizend gulden. Omdat de politie vermoedt dat de partij hout afkomstig is van een inbraak vorige week op het bedrijfsterrein van een houthandel in Margraten, werden vrachtauto en de partij hout voor nader onderzoek inbeslaggenomen. De eigenaar van deze vrachtauto, een 38-jarige Maastrichtenaar die zich gisteren bij de politie meldde, werd aangehouden. Beide verdachten worden morgen, vrijdag a.s. voorgeleid aan de officier van justitie in Maastricht. De politie stelt verder onderzoek in.