Tulip computers sluit wederom nieuwe educatiecontracten af

Datum nieuwsfeit: 10-08-2001
Bron: Tulip Computers NV

TULIP COMPUTERS SLUIT WEDEROM NIEUWE EDUCATIECONTRACTEN AF

Amersfoort, 13 augustus 2001

Tulip Computers (Tulip) heeft na het succesvolle educatieproject in Bangladesh wederom een aantal grote internationale opdrachten afgesloten in Frankrijk, Engeland en in Libanon.

Tulip heeft onlangs voor de derde achtereenvolgende keer een opdracht ontvangen van educatieve instellingen op Corsica. Het gaat deze maal om een levering van onder meer 400 pc's en brengt het totale aantal Tulip computers in onderwijsinstellingen op Corsica boven de 2.000 stuks.

Dit project volgt de levering op van nieuwe Tulip pc's aan verschillende scholen in het oosten van Frankrijk en de leveringen aan de universiteit van Picardie. Daarnaast verzorgt Tulip het periodieke onderhoud bij scholen, colleges en universiteiten in geheel Frankrijk. In de laatste twaalf maanden heeft Tulip in grote educatieprojecten meer dan 10.000 units geleverd voor het merendeel aan scholen, colleges en universiteiten in de omgeving van Lyon, Marseille en Moulins.

Expansie van 3E's educatieproject

Het project van de Engelse regering om evenals in verschillende andere Europese landen, de scholen te laten managen door particuliere bedrijven, wint aan terrein. Het 3E's project, een groep van drie particulier gemanagede scholen, is de kern van dit programma waarin Tulip de primaire leverancierstatus heeft verworven.

In juli is er met de Kingshurst School (partner in het 3E's project) een tweede contract van 190.000 euro afgesloten en er is ook een contract met Kent College (een nieuwe 3E's school) afgesloten voor een totaal van 200.000 euro. Bovendien is er een contract met Kings International (ook een partner in het 3E's project) afgesloten met een waarde van 175.000 Euro. Met deze contracten is Tulip een der grootste aanbieders van totaal oplossingen in de educatieve sector in Engeland geworden. Deze projecten omvatten o.a. de levering van servers, desktops, notebooks, wireless-producten en trainingen. Tulip verzorgt ook het ontwerp, de implementatie, de aanleg en het onderhoud van de digitale infrastructuur in deze projecten.

Pan-Europese groei van Tulip educatieprojecten

Tenslotte heeft Tulip een order ontvangen uit Libanon. Deze order bevat o.a. de levering van ruim 100 units waaronder 4 servers. Deze units zullen worden gebruikt in een 'train de trainers' programma, het ontwikkelen van software en het uitgeven van lesmateriaal.

"Deze strategische orders onderstrepen onze competitiviteit in de zwaar bevochten pc-markt, het grote vertrouwen dat onze internationale klanten hebben in onze onderneming en onze capaciteit om aan de vraag van deze klanten te kunnen voldoen. Deze orders weerspiegelen onze succesvolle strategie om maatwerk totaaloplossingen aan te bieden in onder andere de educatieve sector", aldus senior vice president sales en marketing Bernhard Schäfer van Tulip Computers.

Tulip Computers (Tulip) is een internationale IT leverancier die servers, deskbound computers, notebooks en communicatieproducten integreert in totaaloplossingen voor de zakelijke IT gebruiker.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Harro Tillema

Tulip Computers N.V.