Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

TOPCALL realiseert nieuwe messagingdienst

Datum nieuwsfeit: 10-08-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

TOPCALL realiseert nieuwe messagingdienst
Ondernemingen dichter bij de klant met Voice Link van TOPCALL

Zaltbommel, 10 augustus 2001 - - Met de introductie van haar nieuwe Voice Link-module heeft TOPCALL wederom een belangrijke stap gezet in de bereikbaarheid van ondernemingen. Met de high-performance data-to-voice service kan iedereen overal in contact treden met aangesloten ondernemingen. Voice Link maakt het mogelijk om automatisch elektronische berichten te genereren die kunnen worden verstuurd naar elke vaste of mobiele telefoon. De berichten kunnen vanuit bijna elke bedrijfsapplicatie - bijvoorbeeld Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/3 en IBM AS/400 - worden gegenereerd.

Het belang van snelle informatie-uitwisseling voor het succes van een onderneming is bekend. De meest gebruikte transmissietechnologieën zijn fax, e-mail en SMS. Het komt echter regelmatig voor dat deze diensten niet beschikbaar zijn of dat de gebruiker er geen toegang tot heeft. Door de introductie van TOPCALL's Voice Link kunnen ondernemingen sneller en efficiënter communiceren met klanten, leveranciers en partners.

Henk Honders, Manager TOPCALL Nederland licht toe: "Het is in de huidige economie van belang dat informatie overal ter wereld snel en eenvoudig toegankelijk en te distribueren is. Met Voice Link bieden we ondernemingen een oplossing die optimaal gebruik maakt van 's werelds snelste en eenvoudigste communicatiemiddel: de stem. Waar ooit alleen tekst beschikbaar was, kan men nu beschikken over voiceberichten of een toegangspunt voor het dynamisch opvragen van informatie. Daarnaast kan een stem worden gegenereerd door middel van text-to-speech. Hierdoor verandert het voicebericht ook automatisch mee met het tekstbericht. Misschien wel het belangrijkste voordeel van de nieuwe service is het feit dat de communicatie plaatsvindt via het grootste wereldwijde communicatiemedium: het telefoonnet. Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel de beschikking over een mobiele of vaste telefoon."
Volgens Honders zijn de applicatiemogelijkheden waarover ondernemingen tegenwoordig kunnen beschikken bijna onbegrensd. "Mogelijke applicatiescenario's omvatten crisis- en noodberichten, reis- en vluchtinformatie, en het beschikbaar maken van bedrijfsinformatie aan klanten en partners."

Eenvoudig versturen van voiceberichten
Berichten die worden verstuurd via een bepaalde bedrijfsapplicatie, worden omgezet naar een voicebericht met behulp van Voice Link's text-to-speech conversie. Het voicebestand wordt ontvangen door TOPCALL's Communication Server ONE en als een voicebericht verzonden naar de bedoelde ontvanger(s), die hierdoor snel op de hoogte zijn.

Wanneer de ontvanger niet bereikbaar is (bijvoorbeeld in gesprek toon) zet Voice Link de automatische redialfunctie in gang, of wordt de boodschap verstuurd naar een alternatief medium zoals SMS of e-mail. De bevestigingsboodschap die wordt gegenereerd als een boodschap met succes is verstuurd, biedt ondernemingen de mogelijkheid te verifiëren of het bericht op de juiste plek is aangekomen. Op dit moment levert TOPCALL interfaces voor het beschikbaar maken van berichten en toegang tot IVR-applicaties en systemen zoals Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/3, IBM AS/400. Met de open interface van Voice Link kunnen ondernemingen applicaties en systemen eenvoudig verder integreren in hun bestaande oplossingen voor bedrijfscommunicatie.

De Voice Link-module is vanaf het derde kwartaal van dit jaar beschikbaar.

TOPCALL Nederland B.V., Hogeweg 39, 5301 LJ Zaltbommel. Telefoon: 0418-570400,
fax: 0418-570401, e-mail: (info@topcall.nl), website: www.topcall.nl.

TOPCALL Nederland B.V.
TOPCALL is specialist in het leveren van totaaloplossingen voor berichtenverkeer en telefonie (fax, voicemail, CTI, e-mail en SMS). Al meer dan 12 jaar biedt TOPCALL Nederland producten en consultancy aan organisaties die de communicatie met de buitenwereld willen stroomlijnen en verbeteren. TOPCALL richt zich op de markt van logistieke applicaties, CRM-applicaties en kantoorautomatisering.

Voor redactionele informatie:
PB0601
Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034,
fax: 055-3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com).

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie