Belgische meidengroep K3 nieuwe nummer een in Nederland

Datum nieuwsfeit: 13-08-2001

BMG NEDERLAND

K3 nieuwe nummer 1 in Nederland

De cd Alle Kleuren van de Belgische meidengroep K3 staat 4 maanden na release op nummer 1. De nederlandse verovering is een feit. K3 heeft al in Vlaanderen 20 gouden en 10 platina onderscheidingen ontvangen. De eerste twee albums, Parels en Alle Kleuren, inmiddels beiden goed voor goud (meer dan 40.000 exemplaren verkocht)in Nederland.

K3 bestaat uit Karen, Kristel en Kathleen. Ongeveer twee jaar geleden begon het Vlaamse succesverhaal. Alle Kleuren was het best verkopende album in Vlaanderen in het jaar 2000. Inmiddels heeft K3 in Belgie meer dan 300.000 albums verkocht.

In Nederland bracht BMG Nederland vorig jaar het debuutalbum Parels uit en vier maanden geleden verscheen het nieuwe album Alle Kleuren.

Het succes in de hitparades is één ding, maar veel belangrijker is dat de meisjes van K3 vooral het jonge publiek weet te bereiken met vrolijke, dansbare liedjes. In huiskamers, op straten en speelplaatsen worden nummers als Heyah Mama en Alle Kleuren meegezongen. Hoewel de groep vooral kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar aanspreekt, is K3 ook geliefd bij vaders en moeders, opas en omas.

Momenteel werken Karen, Kristel en Kathleen aan hun derde album Teleromeo, dat in het najaar zal uitkomen. De single, ook Teleromeo genaamd, is hun grootste vlaamse hit tot nu toe en bereikte 3 weken geleden de nummer 1 positie. In Nederland zal eind September de single Blub Ik Ben Een Vis uitkomen. Deze single is de titelsong van de tekenfilm Blub Ik Ben Een Vis die vanaf 4 oktober in Nederlandse bioscopen zal gaan draaien.

Voor meer informatie:
BMG Nederland