Jongetje komt om bij botsing in Musselkanaal

Datum nieuwsfeit: 15-08-2001
Bron: Politie Groningen

Korps: Groningen, plaats: Musselkanaal 15-08-2001 Jongetje komt om bij botsing in Musselkanaal Woensdag 15 augustus 2001

Een 7-jarig jongetje uit Stadskanaal is omgekomen bij een frontale botsing tussen twee personenautos op de A. G. Wildervanckweg bij Musselkanaal. Het jongetje reed mee in de auto bestuurd door zijn moeder, komende van de richting Ter Apel. Naast hem achter in de auto zat een 4-jarig zusje. Zij raakte zwaar gewond en is in zorgelijke toestand in het ziekenhuis opgenomen. De moeder raakte eveneens gewond en is ook voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Het ongeval ontstond, nadat de auto van het slachtoffer slipte en daardoor dwars op de weg terechtkwam, deels op de linker weghelft. Op dat moment naderde de andere auto, bestuurd door een inwoonster van Emmer Compascuum. Zij liep geen noemenswaardige verwondingen op. Beide autos waren totaal vernield. Het meisje raakte bekneld en moest door de brandweer uit het wrak worden bevrijd. De weg is enkele uren gestremd geweest.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900-8844 (30 ct/min)