Avaya levert virtueel call center aan Zilveren Kruis Achmea

(avaya@lvtpr.nl)

AVAYA LEVERT VIRTUEEL CALL CENTER AAN ZILVEREN KRUIS ACHMEA

TER PUBLICATIE: 15 augustus 2001

NIEUWEGEIN - Avaya heeft bij ziektekostenverzekeraar Zilveren Kruis Achmea, onderdeel van Achmea, een virtueel call center geïnstalleerd. Op basis van het Definity-platform van Avaya zijn de call centers van Zilveren Kruis Achmea in Noordwijk, Rotterdam en Heemstede nu onderling verbonden. Volgens telematicacoördinator Martin van Parera van Zilveren Kruis Achmea is het grote voordeel van het nieuwe virtuele call center, dat alle binnenkomende gesprekken van klanten volledig geautomatiseerd verdeeld kunnen worden naar de locatie waar de beste capaciteit is. "We beschikken met de Definity ACD over een centraal systeem dat de planning en inroostering van personeel over alle callcenters mogelijk maakt. Voorheen kon het voorkomen dat een van de locaties overbelast was en een andere onderbelast. Dat is nu voorbij."
De nieuwe aanpak stelt Zilveren Kruis Achmea, dat in Nederland meer dan anderhalf miljoen klanten telt, in staat de klantenservice verder te verbeteren. Het nieuwe platform voorziet onder meer in Voice Mail Call Back op basis van de Conversant-technologie. Deze mogelijkheid wordt in de tweede fase van het project geïmplementeerd.

Avaya is binnen de Achmea Groep de supplier voor telecommunicatie. Zilveren Kruis Achmea koos voor Avaya onder meer omdat zij in staat was een totaalsysteem te leveren, dat schaalbaar is en voorziet in een transparant call centre.

Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven - waaronder meer dan 75 procent van de Fortune 500 - en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde bekabelingssystemen. Avaya is in de Verenigde Staten marktleider in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.