Motie PvdA dwangbehandeling bittere noodzaak volgens Ypsilon

Ingezonden persbericht

Rotterdam, 15 augustus 2001

MOTIE OVER DWANGBEHANDELING 'BITTERE NOODZAAK'

De wetswijziging die de PvdA voorstelt om dwangbehandeling van psychiatrische patienten te vergemakkelijken is bittere noodzaak. Als grootste consumentenvereniging in de Geestelijke Gezondheidszorg steunt Ypsilon daarom de plannen die de Partij van de Arbeid eerder vandaag bekend maakte. Volgens Ypsilonvoorzitter Lies Bosscher blijft nog altijd een grote groep ernstig zieke mensen verstoken van adequate hulp. "Mensen staan er vaak van versteld als ze horen dat patienten in de psychiatrie wel gedwongen worden opgenomen, maar vervolgens niet worden behandeld."

Volgens Bosscher zit het ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen