Politiebericht district Maasland

Politiebericht Oss 15-08-2001
Politiebericht district Maasland

BRANDSTICHTING

In het centrum van Oss zijn vannacht enkele kleinere branden gesticht. Het gaat om een brandje in twee plastic containers tegen de gevel van een losplaats aan de Kruisstraat. In een sloopcontainer bleek ook sloopafval te zijn aangestoken. Daar tegenover stonden enkele vuilniszakken in brand. Op de Nieuwstraat ston-den twee ijzeren afvalcontainers in vlammen, in de Boterstraat was dat het geval bij een betonnen afvalcontainer. De politie en brandweerlieden konden de brandjes blussen. De politie zag ook nog een jongen die op de fiets hard weegreed. De jongen werd achtervolgt tot aan het gemeentehuis, waar hij viel en zich uit de voeten maakte, met achterlating van de fiets. Een zoekactie in de bosjes leverde niets meer op.

FIETS GESTOLEN

Vandaag heeft de eigenaar van een fietsenzaak aan de Kruisstraat in Oss aan-gifte gedaan van diefstal van een ATB-fiets uit zijn winkel. De diefstal werd dins-dag aan het eind van de middag gepleegd, de Gazellefiets heeft een waarde van f 1050,-.

SNELHEIDSCONTROLE

Vanochtend heeft de politie op Johannasingel in Oss 17 automobilisten op kente-ken bekeurd wegens te hard rijden. Vanochtend zijn ook 6 bestuurders bekeurd op de Singel 40-45 in Oss. Gisterenavond zijn op de Kaathovensedijk in Hees-wijk-Dinther 44 bestuurders bekeurd, de hoogst gemeten snelheid bedroeg 134 km/u.