Politie Utrecht, Binnensticht: man steelt kassa uit winkel

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 16-08-2001

Politieberichten district Binnensticht, 10.50 uur
Verkeerscontrole

ZEIST Aan de Dijnselburgerlaan werd woensdag ochtend tussen acht uur en half tien een verkeerscontrole gehouden. Er werden 597 autos gecontroleerd op snelheid; 72 bestuurders reden te hard. Verder droegen tien bestuurders en/of inzittenden geen autogordel. Zij kregen een bekeuring van 90 gulden.

Man steelt kassa uit winkel

BUNNIK - Een 43-jarige man uit Leiden werd woensdag rond het middaguur aangehouden in een winkel aan de Provincialeweg. De winkelier had de politie gebeld omdat hij de man in zijn winkel niet vertrouwde. Toen de politie ter plaatse kwam, had de man een schroevendraaier in zijn handen. Toen de agenten de man meenamen naar buiten, kwam de winkelier erachter dat de kassa uit zijn winkel was gestolen. De man werd aangehouden; zijn schroevendraaier bleek afkomstig van de winkelier. De kassa werd in de nabije omgeving teruggevonden. Duidelijk was dat geprobeerd was de kassalade open te breken. De man uit Leiden is ingesloten.