Ahold treft schikking in rechtszaak over Peapod

Datum nieuwsfeit: 17-08-2001
Bron: Koninklijke Ahold

Ahold treft schikking in rechtszaak over Peapod

Zaandam, 17 augustus 2001 - Ahold heeft een schikking getroffen in de rechtszaak aangespannen door een Peapod aandeelhouder. Dit heeft Ahold vandaag meegedeeld. De rechtszaak had betrekking op het door Ahold op 27 juli 2001 uitgebrachte bod op Peapod aandelen.

Ahold is ervan overtuigd dat er geen rechtsgrond was. Op 1 augustus jl. heeft Ahold bij de SEC, de US Securities and Exchange Commission, een samenvatting van de rechtszaak neergelegd. Alle bij de rechtszaak betrokken partijen hebben nu een overeenkomst getekend betreffende de schikking. De overeenkomst moet nog gerechtelijk worden goedgekeurd.

Het bod van Ahold op de Peapod aandelen loopt onveranderd af om 12.00 uur 's nachts op 23 augustus 2001. Alle voorwaarden en condities blijven hetzelfde.

Ahold Corporate Communications: 075 - 659 5665
Mobiel: Hans Gobes: 06 - 55 82 22 98