Reclame Code Commissie stelt Wave-Energy in het gelijk

DRINKS & LIQUORS

Reclame Code Commissie stelt Wave-Energy in het gelijk

Den Haag, 17 augustus 2001

Wave- Energy, het succesvolle alcoholische energie drankje in een zakje blijft onveranderd op de markt.
De klachten van de stichting alcoholpreventie (S.T.A.P.) dat het plaatje van een kangoeroe en de teksten 'High-five, Rip-it, suck-it' en 'Untamed VODKA-Energy from Down Under' aan zouden sluiten bij de belevingswereld van minderjarigen is door de Reclame Code Commissie afgewezen. Tevens meende S.T.A.P. dat de verpakking noch de display de indruk wekte dat Wave-Energy een alcohol houdende drank is en dat de uiting '10% vol' in strijd zou zijn met de warenwet, ook deze klachten zijn door de Reclame Code Commissie getoetst en afgewezen. De Importeur Drinks & Liquors B.V.uit Den Haag is tevreden met de bevindingen en uitspraak van de Commissie en kondigt aan in de toekomst het alcohol percentage nog duidelijker op de Wave verpakking aan te brengen. Woordvoerder van Drinks & Liquors: 'wij willen er zeker geen geheim van maken dat Wave alcohol bevat'

Voor informatie kunt u terecht bij Reza Parvin bereikbaar onder telefoon nummer 070.3235946 of 06 24 558821

17 aug 01 17:31