Stoomvaarten op de Elbe ook in de herfst mogelijk

Datum nieuwsfeit: 19-08-2001

PERSBERICHT - 19 AUGUSTUS 2001

Stoomvaarten op de Elbe ook in de herfst

Tot en met 19 oktober a.s. vaart de grootste vloot van stoomraderboten ter wereld nog op volle kracht uit op de Elbe bij Dresden. Daarna wordt met een beperkter dienstregeling nog tot en met zondag 4 november gevaren. De vloot van prachtig bewaard gebleven stoomraderboten is in en om Dresden ook in de nazomer en de herfst dé grote attractie in de bovenloop van de rivier de Elbe.

Dagelijks varen de schepen van de Sächsische Dampfschiffahrt vanuit Dresden onder meer naar de porseleinstad Meissen en het gebied van de Sächsische Schweiz met zijn grillige zandsteengebergte. Ook bestaat de mogelijkheid Bohemen in de Tsjechische Republiek aan te doen. Onderweg is volop gelegenheid te genieten van het prachtige landschap en de vele karakteristieke stadjes langs de rivier.

Meer info:
Sächsische Dampfschiffahrt