Gedeelte Utrecht-aanhang misdraagt zich bij NAC

NAC Voetbal

Gedeelte Utrecht-aanhang misdraagt zich

20-08-2001

Een gedeelte van de FC Utrecht aanhang heeft zich tijdens een gedeelte van de wedstrijd NAC-FC Utrecht vocaal ernstig misdragen.

Nadat NAC op voorsprong was gekomen begon een gedeelte van de aanwezige FC Utrecht-aanhang spreekkoorden tegen Ferry van Vliet aan te heffen. De in mei overleden speler zou op de wedstrijddag NAC-FC Utrecht 21 jaar geworden zijn.

Het management van NAC heeft tijdens deze wedstrijd kennis genomen van deze spreekkoorden en heeft direct na de wedstrijd het management van FC Utrecht op deze spreekkoorden aangesproken. Het management van FC Utrecht heeft direct haar excuses aangeboden en zij heeft toegezegd dat er met de betrokkene Utrecht-aanhangers gesproken gaat worden over deze spreekkoorden.
Vanochtend heeft NAC per e-mail een excuusbrief van de supportersvereniging van FC Utrecht ontvangen, waarin zij ook haar spijt betuigt voor het wangedrag van een gedeelte van de FC Utrecht-aanhang. NAC heeft de excuses van het management van FC Utrecht en van de supportersvereniging aanvaard.

Tijdens deze wedstrijd waren er vanuit een gedeelte van de NAC-aanhang uitlatingen naar Harald Wapenaar en FC Utrecht. Dat een reactie van de FC Utrechtaanhangers hierop zou komen was te voorzien. NAC is echter van mening dat de door de NAC-aanhang geuite teksten vallen onder de gebruikelijke uitingen tussen rivaliserende supportersgroepen, maar met de reactie hierop van dit deel van de Utrechtaanhang zijn er duidelijk grenzen/normen en waarden overschreden.<>