NMA acht Nederzand BV in strijd met kartelverbod

Bron: Nederlandse Mededingingsautoriteit
Nederlandse mededingingsautoriteit (NMa)

Den Haag, 21 augustus 2001

NMa: structurele samenwerking zandwinners in strijd met kartelverbod

De directeur-generaal van de Nederlandse mededingingsautoriteit (NMa) heeft bepaald dat de structurele samenwerking van zeven zandwinningbedrijven* in Nederzand B.V. in strijd is met het kartelverbod.

De zeven bedrijven hadden afspraken gemaakt om samen te werken bij alle locaties, die Gelderland, Noord-Brabant en Limburg tot 2008 openstellen voor grootschalige zandwinning. Door deze afspraken wordt een zeer groot gedeelte van de productiekosten gezamenlijk gemaakt. Dit leidt ertoe dat op een groot deel van de verkoopprijs concurrentie is uitgeschakeld.
Hierbij speelt mee, ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen