ELSA verwerft nieuw kapitaal van strategische investeerder

ELSA verwerft nieuw kapitaal van strategische investeerder

Uitgifte van $ 5 miljoen converteerbare obligatie
met conversieprijs van § 12 per aandeel

Nieuwegein, 21 augustus 2001 - ELSA, leverancier van oplossingen voor internettoegang, netwerken en computer graphics, heeft een 5 miljoen US dollar converteerbare obligatie uitgegeven aan Giga-Byte Technology Co. LTD, gevestigd in Taipei, Taiwan.
Deze $ 5 miljoen investering in ELSA betreft een achtergestelde lening gedurende minimaal 3 jaar tegen 3% rente. Verder is de obligatie converteerbaar in gewone ELSA AG aandelen tegen een uitgifteprijs van § 12 per aandeel. Beide industriepartners plannen eveneens een intensievere samenwerking in de dynamische computer graphics markt.

ELSA
ELSA is wereldwijd leverancier van internettoegang- en computer graphics-oplossingen voor de pc. Het productprogramma van ELSA omvat onder andere modems, ISDN-adapters, ISDN- en DSL-routers, grafische kaarten en monitoren.
ELSA is opgericht in 1980 en telt momenteel meer dan 700 medewerkers. Naast het hoofdkantoor in Aken, Duitsland, heeft ELSA vestigingen in San Josť (VS), Taipei (Taiwan), Tokio (Japan), Londen (VK), Parijs (Frankrijk), Milaan (ItaliŽ), Madrid (Spanje), Stockholm (Zweden) en Gent (BelgiŽ).
Sinds juni 1998 wordt het aandeel van ELSA AG verhandeld op de Neuer Markt (WKN 507 360) van de beurs van Frankfurt in Duitsland. ELSA Benelux is in 1999 opgericht en gevestigd nabij Gent. Deze vestiging is verantwoordelijk voor de verkoop van alle ELSA-producten in BelgiŽ, Nederland en Luxemburg. ELSA Benelux onderhoudt de contacten met de distributiekanalen en verstevigt de relaties met de resellers en system integrators.

In Nederland worden de ELSA-producten gedistribueerd door: MCDOS, PST, Pollux, Quote Components en Stebis

Voor productinformatie kunt u bellen met ELSA op +32 9 382 72 62

Noot voor redacties