Hobbydierhouders: Brinkhorst maakt zich schuldig aan smaad

Datum nieuwsfeit: 23-08-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Persbericht: Brinkhorst maakt zich schuldig aan smaad

Nederlandse Belangenvereniging van Hobbydierhouders gegriefd door uitlatingen van minister van Landbouw

Door een valse voorstelling van zaken en ongenuanceerde uitspraken brengt minister van Landbouw L.J. Brinkhorst gedupeerden van de mkz-bestrijding opzettelijk in diskrediet. Aangezien hij aan zijn opvattingen op grote schaal ruchtbaarheid heeft gegeven, maakt hij zich volgens de Nederlandse Belangenvereniging van Hobbydierhouders i.o. schuldig aan smaad.

De NBvH overweegt een juridische procedure tegen Brinkhorst. Op het moment wordt onderzocht of de uitlatingen van Brinkhorst in het artikel in Opzij, waarin hij boeren verwijt dat ze soms krokodillentranen huilen, ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen