FNV Bondgenoten: 'Gemeente rommelt met arbeidsvoorwaarden'

Datum nieuwsfeit: 23-08-2001

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: 'Gemeente rommelt met arbeidsvoorwaarden'

Vierduizend medewerkers van sportorganisaties en sportcentra krijgen vaak te weinig betaald. Het gaat om de medewerkers die niet in dienst zijn van de sportorganisaties zelf, maar worden gedetacheerd door de stichting Technische Sportleiding. 'In sportcentrum De Kalckwijk van de gemeente Hoogezand bijvoorbeeld, bleken de schoonmaaksters en het kantinepersoneel zonder vakantiedagen en tegen het minimumloon door de stichting te worden uitgezonden.Maar het is niet alleen het loon dat niet klopte. Ook de arbeidsovereenkomsten rammelden aan alle kanten', aldus bestuurder Eddy Stam van FNV Bondgenoten.

Na overleg met de werkgevers ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen