KNMG zet 30.000ste lid artsenfederatie in de bloemetjes

Datum nieuwsfeit: 24-08-2001

KNMG zet 30.000ste lid van de artsenfederatie in de bloemetjes!

24 augustus 2001

Hilje de Heer was compleet verrast toen de voorzitter van de KNMG, Ruud Hagenouw, op 9 augustus jongstleden met een grote bos bloemen in de hand aanbelde bij de praktijk van haar opleider Pieter Essink, huisarts in Oldenzaal.

Hilje is huisarts in opleiding en zij is op 18 maart van dit jaar lid geworden van de LHV en de LAD en daarmee het 30.000ste lid van de federatie KNMG. Aan dit heugelijke feit wilde de KNMG uiteraard niet voorbij gaan.

Naast de bloemen ontving de beduusde Hilje nog een kistje met rode en witte wijn en een boekenbon. Na alle feestelijkheden is nog uitgebreid nagepraat over diverse aspecten van de opleiding tot huisarts en de praktijk van opleider Essink. Deze merkte daarbij op dat het een bijzonderheid is dat Hilje voor de terugkomdagen niet naar Amsterdam hoeft daar de Vrije Universiteit dit jaar voor het eerst terugkomdagen in de regio organiseert, namelijk aan de Universiteit Twente! Voor HAIO's in het oosten van het land is dit natuurlijk goed nieuws.

Voor meer informatie kunt u terecht bij drs. Robbert J. Egger, hoofd Regionalisatie & Verenigingszaken van de KNMG, telefoon 030-2823239 of per e-mail (r.egger@fed.knmg.nl).