Coniferenbrand in Nederweert

Datum nieuwsfeit: 27-08-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 27-08-2001
Mediabericht 27 augustus (laatste berichten)

NEDERWEERT Coniferenbrand

Nederweert Een tiental coniferenstruiken rondom een tuin van een woning aan de Burg. Vullerstraat zijn zondagavond verbrand vermoedelijk door brandstichting. De 62-jarige bewoner deed aangifte van de brand die omstreeks 23.00 uur ontstond en snel door hem werd ontdekt omdat de bewoners in de tuin zaten. Hij heeft de brand zelf kunnen blussen.

Even tevoren werd om 22.45 uur brand gemeld in de Eikenstraat. Ook daar bleken enkele grote coniferen langs een tuin in brand te staan. Kort voor de brand hebben omwonenden twee jongens en een meisje gezien die op de stoep voor de heg zaten. Zij renden weg op het moment dat er een grote rookontwikkeling ontstond. Mogelijk dat zij iets met de brand te maken hebben.

REGIO Snelheidscontrole

VENLO - Maandagmorgen is op de Weselseweg door de politie weer controle gehouden. Van de 464 gecontroleerde voertuigen reden 57 bestuurders te hard. De snelheid terplaatse is gesteld op 60 km/u en de hoogste gemeten snelheid bedroeg 98 km/u.

ROERMOND - Maandagmiddag is op de Bredeweg door de politie weer controle gehouden. Van de 1400 gecontroleerde voertuigen reden 86 bestuurders te hard. De snelheid terplaatse is gesteld op 50 km/u en de hoogste gemeten snelheid bedroeg 77 km/u.