Atcostplus kiest webMethods integratieplatform

Datum nieuwsfeit: 27-08-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

ATCOSTPLUS kiest webMethods integratieplatform voor elektronische marktplaats

Amsterdam - 27 augustus 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende leverancier van integratiesoftware, maakt bekend dat ATCOSTPLUS, de grootste elektronische marktplaats voor ICT-producten in de Benelux, het webMethods integratieplatform heeft gekozen om leveranciers en klanten op de marktplaats aan te sluiten. ATCOSTPLUS zal het webMethods integratieplatform eveneens inzetten om zakelijke transacties en profielen van handelspartners te beheren en analyseren.

Het webMethods integratieplatform biedt real-time inzicht in en monitoring van de complete marktplaats, verzorgt rapportages en analyses van de activiteiten van de handelspartners en vereenvoudigt het uitrollen van nieuwe, 'value added' diensten. ATCOSTPLUS, dat het product eind juni in licentie nam, verwacht de implementatie van het webMethods integratieplatform dit kwartaal te voltooien. Door de schaalbaarheid van het platform te benutten, kan de integratie van handelspartners daarna aanzienlijk sneller verlopen.

"Toen ATCOSTPLUS op zoek was naar een platform voor onze marktplaats, waren de belangrijkste voorwaarden een brede toepasbaarheid en een hoge servicegraad," zegt Paul Smissaert, directeur van ATCOSTPLUS. We kenden webMethods al van de SAP Business Connector, die een OEM-versie van webMethods B2B is. Aangezien veel van onze leveranciers met ERP-oplossingen werken, zoals SAP en Oracle, was de keuze voor webMethods snel gemaakt."

"ATCOSTPLUS realiseert zich dat de dienstverlening aan haar klanten afhangt van de mate waarin het bedrijf de integratie met de aangesloten leveranciers weet te realiseren en te beheren," zegt Laurie Mascott, vice president EMEA van webMethods. "Dankzij het webMethods integratieplatform kan ATCOSTPLUS het inkoopproces van haar klanten veel efficiënter doen verlopen, hetgeen de marktplaats bestaansrecht geeft en een snelle groei mogelijk maakt. Wij zien er naar uit om ook in de toekomst aan het succes van ATCOSTPLUS te blijven bijdragen".

ATCOSTPLUS is ontstaan uit een afdeling van CSS (Computer Services Solutions) die met hulp van investeerder NMB Heller is verzelfstandigd. ATCOSTPLUS kondigde dit voorjaar een joint venture aan met Oracle en KPN Telecommerce, om gezamenlijk één van de grootste Europese elektronische marktplaatsen voor o.a. ICT-producten en personeel te worden.

Over ATCOSTPLUS

ATCOSTPLUS is de grootste elektronische marktplaats voor ICT-producten in de Benelux en heeft twee functies. Ten eerste kunnen veelal grotere ondernemingen al hun hard- en software van alle belangrijke merken via de marktplaats inkopen en de installatie ervan regelen. Daarnaast fungeert ATCOSTPLUS als backoffice voor deze klanten. Zij verzorgt de administratie en managet de logistiek en het IT-beheer.

Het digitale platform van ATCOSTPLUS standaardiseert de inkoopfunctie en biedt klanten de mogelijkheid hun ICT-bestedingen inzichtelijk te maken en te managen via een zogeheten TCO-module (Total Cost of Ownership). ATCOSTPLUS speelt daarnaast een centrale rol in de financiële en logistieke afwikkeling van ICT-productorders tussen klanten en leveranciers. De Vereniging Logistiek Management kende eind 2000 de Nederlandse Logistiek Prijs 2000 aan ATCOSTPLUS toe. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.atcostplus.nl

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten, waaronder wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Contactpersonen:

Jill Latta