Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Werkzaamheden Openbare Werken Gemeente Soest

Datum nieuwsfeit: 27-08-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Gemeente Soest
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Soest

Schoongemaakte vijver gedeeltelijk met water vullen

Waterleidingbedrijf Midden-Nederland voorziet komende nacht de leeggepompte vijver op de hoek met de Koningsweg en de Dalweg gedeeltelijk van nieuw water. Het vullen is nodig, omdat anders de bentoniet (klei) bodem gaat scheuren door het droge weer en de vijver blijvend lek raakt.

Vanuit de ter plaatse gelegen waterleiding wordt zo'n 400 tot 500 kubieke water in de vijver gepompt. De vijver is dan ongeveer half gevuld. Omdat de waterleiding een capaciteit van 120 tot 130 kubieke meter per uur kan leveren, duurt het vullen circa vier uur.

Mocht het langdurig droog weer blijven, dan overweegt de gemeente Soest de aanwezige grondwaterpomp te laten staan om het water op peil te houden.

Vorige week moest de vijver worden leeggepompt, omdat de waterkwaliteit ernstig was aangetast. De oorzaak daarvan is de gemeente momenteel aan het onderzoeken.

Herbestrating fietspaden Soesterbergsestraat

Veiliger, comfortabeler en goedkoper

Voor een betere herkenning van het fietspad - fietsers kunnen veiliger fietsen - een verhoging van het fietscomfort en een verlaging van de onderhoudskosten worden de fietspaden aan de Soesterbergsestraat opnieuw bestraat. De werkzaamheden vinden plaats van maandag 27 augustus tot en met maandag 8 oktober. Het gaat om de Soesterbergsestraat voorbij het winkelcentrum Soest Zuid tot aan de rotonde Kerkstraat. Fietsers worden omgeleid door middel van borden. De rijbanen blijven bereidbaar.

Het nieuwe fietspad is beter herkenbaar door de rode kleur van het wegdek. Hierdoor onderscheidt het fietspad zich duidelijk van de rijbaan en het voetpad, wat de veiligheid van de fietsers ten goede komt.

De huidige verharding bestaat van oudsher uit dunne tegels die snel kapot worden gereden. Dit levert een gevaarlijke en ongemakkelijke situatie op voor de fietser. Bovendien moet frequenter onderhoud worden gepleegd. Door de rode dikke tegels - asfalt kan niet, omdat er leidingen onder het fietspad liggen - is het wegdek beter bestand tegen zware voertuigen, waardoor minder onderhoud nodig is. Minder onderhoud werkt kostenbesparend.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie