Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

..maar ik rook niet -campagne komt met nieuwe TV spots

Datum nieuwsfeit: 27-08-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht


PERSBERICHT


..maar ik rook niet -campagne komt met nieuwe TV spots
Jongeren ook stoer en onafhankelijk zonder te roken

Den Haag, 27 augustus 2001- In het kader van de jongerencampagne &maar ik rook niet zijn vanaf 30 augustus twee nieuwe commercials op de Nederlandse televisie te zien. DEFACTO voor een rookvrije toekomst (voorheen Stivoro), die de campagne in 1998 is gestart, laat jongeren hierin op humoristische en verrassende wijze zien dat niet- rokers stoer, cool en onafhankelijk zijn. De &maar ik rook niet - campagne heeft in de afgelopen jaren al tot veel discussie geleid. Jonge TMF kijkers riepen één van de commercials echter uit tot de beste van 1998. De twee nieuwe &maar ik rook niet -commercials moeten de komende maanden de aandacht van menig televisiekijker trekken. Twee zelfverzekerde meiden met een opmerkelijke woordenschat en een knul die z n vader er in luist vormen een goede voortzetting van de campagne &maar ik rook niet . Deze zelfverzekerde en stoere niet-rokers dagen met hun opvallende acties jongeren uit om hun beeld van niet-rokers te veranderen. De commercials zijn vanaf 30 augustus tot en met eind oktober te zien op RTL4, RTL5, Yorin, SBS6, Net5, V8, The Box en MTV. Ook zijn ze te bekijken op de internetsite www.maarikrookniet.nl. &.maar ik rook niet
De campagne &maar ik rook niet is in 1998 gestart en loopt tot eind 2001. &Maar ik rook niet richt zich op jongeren tussen de 12 en 16 jaar en heeft als doel het verbeteren van het imago van niet-rokers. Het aantal dagelijks rokende jongeren is in de afgelopen jaren licht gedaald. Het aantal jongeren dat begint met experimenteren met roken blijft echter hoog. Het idee dat roken je uitstraling verbeterd, is een belangrijke reden om te gaan roken. Door op opvallende en humoristische wijze te laten zien dat niet rokers net zo n coole en onafhankelijke uitstraling kunnen hebben, willen we bereiken dat roken minder aantrekkelijk wordt voor jongeren , aldus Trudy Prins, directeur van DEFACTO. ///
Noot voor de redactie,

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie