Redrock introduceert SMS faciliteiten voor websites

Datum nieuwsfeit: 27-08-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

SMS FACILITEITEN VOOR WEBSITES

Hillegom, 27 augustus 2001: RedRock Technologies, één van 's werelds toonaangevende ontwikkelaars van communicatie en berichtensoftware, introduceert nieuwe SMS software en haar RedRock SMS Service Centre.

"We leveren een uit de doos oplossing voor eindgebruikers en ontwikkelaars", zegt Hans Blaauw van RedRock Benelux. "De API die bij de software wordt geleverd zorgt ervoor dat ontwikkelaars eenvoudig en snel SMS faciliteiten in hun applicaties of websites kunnen bouwen". "Daarnaast beheren we ook de gateway die er zorg voor draagt dat SMS berichten betrouwbaar en snel worden afgeleverd."

TextNow! v2, voor de eindgebruiker
RedRock's TextNow! is ontwikkelt om het verzenden van SMS berichten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Geïnstalleerd op elk TCP/IP netwerk maakt TextNow! het mogelijk voor gebruikers om SMS berichten te versturen via een Windows- of Web client. Gebruikers kunnen o.a. gebruik maken van een persoonlijk of algemeen telefoonboek. SMS berichten kunnen gelijktijdig verstuurd worden naar één of meerdere mobiele telefoons zodat het mogelijk wordt om continue met meerdere mobiele telefoons in contact te staan.
De software biedt ondersteuning voor dial-up verbindingen, GSM modems en een bestaande Internet verbinding (ook via proxy).
O.a. nieuw in versie 2 is dat men ook een reply adres kan gebruiken. Naast standalone gebruik kunt u via de setup integraties installeren voor ACT! 2000, GoldMine en Maximizer zodat u vanuit uw CRM pakket SMS berichten kunt versturen.

TextNow! API, voor de ontwikkelaar
Naast de standaard software die ontwikkeld is voor ondernemingen biedt RedRock ontwikkelaars de mogelijkheid om SMS faciliteiten in te bouwen in applicaties of website's. Gebruik makende van het RedRock SMS Service Centre en de API kunnen ontwikkelaars zeer snel nieuwe applicaties ontwikkelen of bestaande applicaties aanpassen voor SMS gebruik. De mogelijkheden worden niet beperkt door de techniek maar meer door de creativiteit van de ontwikkelaar.

RedRock SMS Service Centre
Het eigen SMS Service Centre van RedRock is gebaseerd op Internet protocollen en garandeert een snelle aflevering van tienduizenden berichten tegen aantrekkelijke tarieven. Het SMS Service Centre is 24 uur per dag en 7 dagen in de week operationeel. In tegenstelling tot de SMS centrales van de telecom bedrijven bieden wij een hoge doorvoer en snelle aflevering van berichten. Uiteraard heeft men ook de vrijheid om met TextNow! de SMS centrales te gebruiken of een eigen GSM telefoon.

Over RedRock Benelux B.V.
RedRock Benelux B.V. is een onderdeel van RedRock Technologies. RedRock Technologies ontwikkelt communicatie en berichtensoftware. De huidige productlijn bestaat uit fax server-, internet server-, en imaging software. Opgericht in 1993, is RedRock uitgegroeid tot een leidende leverancier van communicatie en berichtensoftware met kantoren in Engeland, Nederland, Spanje en Amerika.

Voor meer informatie kunt u kijken op www.redrocksoftware.com/nl

Contactinformatie:
RedRock Benelux B.V.