FvO dient projectaanvraag in Project Van wens naar wonen

Project 'Van wens naar wonen'

29 augustus 2001

Project Van wens naar wonen

De FvO heeft een projectaanvraag ingediend bij het ministerie van VROM voor het project Van wens naar wonen. Met dit project wil de FvO inspelen op de informatie- en ondersteuningsbehoefte van ouders/verwanten rond ouderinitiatieven en kleinschalig wonen. De hoofddoelstelling van het project is het informeren en ondersteunen van ouders/verwanten van mensen met een verstandelijke handicap bij:

het in contact komen met andere ouders die tevens een ouderinitiatief willen opzetten en/of het vinden van aansluiting bij een reeds bestaand ouderinitiatief;

het opzetten van een ouderinitiatief en de knelpunten/belemmeringen die in dit proces naar voren komen;

het uitwisselen van ervaringen met ouders/verwanten die reeds een ouderinitiatief hebben gerealiseerd of daarmee bezig zijn. Zo willen we een database opzetten met informatie rond ouderinitiatieven, een training ontwikkelen die ouders/verwanten voorbereidt op het samenwerken binnen een ouderinitiatief en een brochurereeks ontwikkelingen als ondersteuning bij op het opzetten van een ouderinitiatief.
Als we subsidie krijgen, zullen we een medewerker wonen in dienst nemen voor de activiteiten.
Voor meer informatie over het project kunt u contact opnemen met Nicole Houdijk of Joost Blommendaal, tel. (030) 236 37 67.