Politieberichten district Kerkrade

Datum nieuwsfeit: 01-09-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 1-09-2001 Politieberichten district Kerkrade (H.P. 14.35 uur) Zaterdag 1 september 2001

Simpelveld, woninginbraak:
Tussen vrijdag 20.00 uur en zaterdagmorgen 01.00 uur heeft in een woning aan de Rodeput in Simpelveld een woninginbraak plaatsgevonden. Tijdens de afwezigheid van de bewoners wist een inbreker de schuifpui van de woning te forceren en de woning binnen te dringen. De inbreker doorzocht de gehele woning waarbij hij een geweldige ravage aanrichtte, Hij doorzocht alle kasten en laden waarvan hij de inhoud over de vloeren gooide. Uit de woning werd een geldbedrag van enkele duizenden gulden ontvreemd. De benadeelde heeft van de diefstal aangifte gedaan. De politie stelt een onderzoek in.

Kerkrade, woninginbraak:
Op vrijdagavond of zaterdagmorgen heeft een inbraak plaatsgevonden in een woning gelegen aan de Erensteinerstraat te Kerkrade. De bewoners die zaterdagmorgen omstreeks 03.30 uur thuiskwamen ontdekten de inbraak na het aantreffen van een geforceerde voordeur. De woning bleek geheel doorzocht te zijn. Ontvreemd werden de kleurentelevisie, videorecorder, stereo-installatie met geluidsboxen en misschien wel 600 cds, Verder ontvreemdde de inbrekers ook een play-station met een aantal spelletjes.

Landgraaf, rijden onder invloed:
Een 24 jarige inwoner van Landgraaf is zaterdagmorgen kort na middernacht door de politie bekeurd wegens het rijden onder invloed op een bromfiets.
De bromfietser reed zaterdagmorgen kort na middernacht op zijn voertuig over het trottoir van de Kampstraat in Landgraaf hetgeen gezien werd door een politoepatrouille. Bij een controle op de Moltweg moest de bromfietser een blaastest afleggen nadat hij bij het eerste contact met de politieagenten naar alcohol rook. Nadat de blaastest aangaf dat er alcohol in het spel was werd de inwoner van Landgraaf meegenomen naar het politiebureau. Daar moest hij zijn medewerking verlenen aan een ademanalyse. De uitslag hiervan gaf een alcoholpromillage aan van 1.1 promille. Tegen de inwoner van Landgraaf werd proces-verbaal opgemaakt. Hij kreeg een schikkingvoorstel aangeboden van fl. 180,- waarmee hij door betaling daarvan een verdere strafvervolging door Justitie kan voorkomen. Na verhoor kon hij huiswaarts met en rijverbod van 5 uur in zijn bezit.

Landgraaf, rijden onder invloed:
Een 29 jarige inwoner van Landgraaf is zaterdagmorgen 1 september 2001 door de politie bekeurd wegens het rijden onder invloed. Een politiepatrouille zag omstreeks 01.15 uur op de Hoofdstraat in Landgraaf een personenauto rijden die slingerend reed. Nadat de bestuurder een stopteken kreeg stopte deze en stapte uit. Bleek dat de bestuurder onder het rijden een frietje aan het eten was geweest. Toen zijn medewerking gevraagd werd om een alcoholblaastest af te leggen was het frietje belangrijker dan de blaastest en weigerde de bestuurder, na meerdere keren gevraagd te zijn, om te blazen. Daarna werd hij aangehouden. De bestuurder was niet goedschiks van plan om mee te gaan en verzette zich tegen zijn aanhouding. Geboeid werd hij daarna overgebracht naar het politiebureau waar hij werd ingesloten. De afgelegde ademanalyse wees een alcoholpromillage aan van 0.9 promille. Bij onderzoek bleek dat begin augustus 2001 ook al tegen hem proces-verbaal was opgemaakt wegens het rijden onder invloed in een personenauto, waarbij zijn rijbewijs werd ingevorderd. Tegen hem wordt uitgebreid proces-verbaal opgemaakt.