Metaaldraadjes in Riox Melk Chocolade Hagel

T +31 (0)13 462 55 12

F +31 (0)13 462 55 14

I www.Delicia.nl

In kartonnen pakjes hagelslag draadjes van staalborstels aangetroffen

TERUGROEPACTIE RIOX MELK CHOCOLADE HAGEL 400 GRAM
MET THT-DATUM 11/06/2002

Tilburg, 1 september 2001 - Consumenten die Riox Melk Chocolade Hagel met een "ten minste houdbaar tot" datum van 11/06/2002 in bezit hebben, worden opgeroepen deze niet te gebruiken en ze direct terug te brengen naar de supermarkt. In enkele van deze pakjes zijn zilverkleurige metaaldraadjes van ongeveer anderhalve centimeter lang aangetroffen. Deze draadjes zijn afkomstig uit staalborstels. Ze zijn bij een foutief uitgevoerde onderhoudsbeurt in een voorraad-silo in die silo achtergebleven en konden zodoende bij de eerstvolgende productiegang in deze melk chocolade hagel terechtkomen.

Producent Delicia uit Tilburg heeft tot de terugroepactie besloten nadat drie consumenten hun pakje melk chocolade hagel naar de fabrikant hadden teruggestuurd. Delicia heeft direct de Keuringsdienst van Waren geïnformeerd en zelf een onderzoek ingesteld naar de mogelijke oorzaak. Bij dit onderzoek is gebleken dat bij een grote schoonmaakbeurt korte tijd per ongeluk staalborstels zijn gebruikt. Het onafhankelijke onderzoekingsinstituut TNO heeft de resultaten van dit interne onderzoek bevestigd.

Uit voorzorg heeft Delicia besloten alle, ruim 10.000 pakjes uit de betreffende productiegang terug te roepen. Ook heeft Delicia inmiddels expliciet in de schoonmaakprocedure opgenomen dat in de voorraad-silo's niet meer met borstels mag worden gewerkt.

Maandag wordt de consument in advertenties in de landelijke en regionale kranten opgeroepen de blauwe kartonnen pakjes Riox Melk Chocolade Hagel 400 gram met de houdbaarheidsdatum 11/06/2002 terug te brengen naar de supermarkt waar het product is gekocht. De consument krijgt dan het aankoopbedrag terug. Bij vragen of twijfel kunnen consumenten bellen naar het gratis telefoonnummer 0800-0233567.

Het gaat uitsluitend om Riox Melk Chocolade Hagel in blauwe kartonnen pakjes van
400 gram met als houdbaarheidsdatum 11/06/2002. Alle andere Riox-producten zijn niet verdacht en kunnen gewoon worden gekocht en geconsumeerd.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -