Na fusie grootste commerciële digitale drukkerij in België

Datum nieuwsfeit: 01-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Na fusie nu grootste commerciële digitale drukkerij in België

Van printing-on-demand tot all-round document management

Zaventem, 10 september 2001 - Proxess Document Management is het resultaat van het samensmelten van FrontPage Publishing Services en de digitale drukkerij Proxess. Door deze fusie is het bedrijf de grootste commerciële digitale drukkerij van België en Luxemburg. Het diensten-pakket behelst echter meer dan digitaal drukken. Met een volledig aanbod aan prepressdienstverlening, document management, database publishing en printing consultancy kan Proxess een totaal partnership met zijn klanten opbouwen.

Grotere afzetmarkt en uitgebreid machinepark
Op 1 september zijn FrontPage Publishing Services en Proxess gefusioneerd tot Proxess Document Management. Bestuurder-directeur is Peter Vanhove, zaakvoerder van het vroegere FrontPage uit Merelbeke, Oost-Vlaanderen. Het resultaat van de fusie is een forse uitbreiding van de infrastructuur tot een totale capaciteit van 70.000 zwart-witpagina's per uur en 7.800 kleurenpagina's per uur. Daardoor wordt Proxess Document Management de grootste commerciële digitale drukkerij van België en Luxemburg. De twee lokaties van de vroegere bedrijven blijven behouden zodat klanten uit heel België snel worden bediend.

Printing-on-demand vervangt offsetdrukken
Digitaal drukken is tegenwoordig kwalitatief evenwaardig aan het drukken op een offsetpers. Alleen gebeurt het sneller en is het vooral voor kleinere oplages veel voordeliger. Dat verklaart de grote belangstelling voor printing-on-demand, dat hoe langer hoe meer de klassieke offsetdruk vervangt. Bij printing-on-demand worden enkel de door de klant gewenste aantallen gedrukt. Uitgeverijen zien zo hun oplageproblematiek als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ook industriële bedrijven die snel handleidingen bij hun producten willen en bedrijven die veelvuldig gepersonaliseerde mailings versturen zijn klanten bij Proxess Document Management.

Meer dan leverancier
Het aanbod van Proxess gaat verder dan printing-on-demand. De onderneming wil in de eerste plaats een printpartner zijn in plaats van een printleverancier. De klanten van Proxess kunnen dan ook rekenen op een waaier van prepressdiensten en publishing advies, zoals tekst- en illustratieopmaak, documentbeheer en information consulting op het internet. Met deze gevarieerde dienstverlening streeft Proxess een totaal partnership met zijn klanten na: zelfs vooraleer er ook maar één letter geprint is, helpt Proxess Document Management zijn klanten bij het analyseren en implementeren van digitaal drukken in de bestaande workflow. De fusie van FrontPage en Proxess leidde duidelijk tot een vooruitstrevende speler in het digitale printlandschap.

Voor meer informatie: Proxess nv, Kleine Kloosterstraat 17, B-1932 Zaventem.

E-mail: (peter.vanhove@proxess.be), tel.: 02 721 81 27, fax: 02 721 05 67. Fotomateriaal is beschikbaar.