Motocross: Sven Breugelmans en Jurgen Wybo pakken WK-punten

Land: Nederland
Plaats: Lierop
Weer: bewolkt, 17°c
Sven Breugelmans en Jurgen Wybo pakken WK-punten!

Lierop - In het Nederlandse Lierop hebben Sven Breugelmans en Jurgen Wybo vele WK-punten weten te pakken. Breugelmans werd heel knap vijfde terwijl Jurgen twaalfde werd! Remy van Rees was het afgelopen weekend weer terug na zijn schouderblessure. Het weekend duurde echter kort want hij kwam na een zware crash niet in actie in Lierop.

Zaterdag:
Tijdens de tijdtraining ging het mis met Remy die voor de zoveelste keer in zijn carrière hard onderuit ging. Naast wat blauwe plekken hield de crosser uit Alphen aan de Rijn ook wat nekklachten over aan deze klapper. In de eerste kwalificatie wedstrijd gingen Sven en Remy opjacht naar een plaats bij de beste twaalf. Sven slaagde hier probleemloos in, hij won zelfs deze wedstrijd. Remy kende wat meer problemen bij de start en begon in het achterveld. Even leek het te gaan lukken maar later moest hij door de pijn het rennerskwartier opzoeken omdat de pijn ondraagbaar was geworden. Later op de middag kwam Jurgen in actie en hij scoorde een hele knappe zesde plaats voor diverse andere wereld toppers. "Het is duidelijk dat vreugde en verdriet hier dicht bij elkaar liggen. Sven en Jurgen hebben voortreffelijk gereden. Remy dacht er helemaal klaar voor te zijn en keek met veel vertrouwen naar dit weekend uit. Het resultaat is bekend, hopelijk kan hij volgende week weer aan de start verschijnen zodat het seizoen goed afgemaakt kan worden." sprak voormalig wereld kampioen John van den Berk.

Zondag:
Vanaf de pole-postion vetrok Sven op een plek net buiten de top vijf. Jurgen kende ook een goede start en reed ruim in helft van het gehele startveld. Binnen 10 minuten wedstrijd belandde Sven als binnen de top vijf aan het wiel van landgenoot Ramon. Deze moest niet veel later plaats maken voor de crosser uit Rijkevorsel. Na ruim 25 minuten wedstrijd ging het echter mis met Sven die op een schans veel te ver sprong. De vering sloeg helemaal door en dat klap die Sven toen kreeg werd door zijn rug opgevangen. Het tempo moest los gelaten worden daardoor kwam Ramon weer voorbij en werd later ook Kevin Strijbos gevaarlijk. De vijfde plaats wist de Rinaldi-YAMAHA gelukkig vast te houden waardoor hij eindelijk weer eens punten scoorde. Jurgen liet zich niet gek maken door de rijders achter hem en hij pakte een hele mooie twaalfde plaats waardoor hij zijn eerste WK punten in zijn nog kort carrière pakte.

Volgende race:
De vierde wedstrijd om het Open Nederlands Kampioenschap wordt volgende weekend verreden. In Veldhoven gaan de rijders van het JB MX Racing Team goede zaken te doen voor dat kampioenschap. Hopelijk zien we Remy dan weer in actie, wanneer hij rijdt zal dat zijn in de 125cc klasse!

Uitslag 125cc Grand Prix of Dutch Brabant:

1 Erik Eggens Nederland KTM Champ KTM Team 40.33,357
2 Kenneth Gundersen Noorwegen KTM Champ KTM Team 40.58,488
3 Marc de Reuver Nederland YAMAHA YAMAHA Eggens Racing 41.00,846
4 Steve Ramon België Kawasaki Kawasaki Racing Team 41.31,553
5 Sven Breugelmans België YAMAHA JB MX Racing Team 41.42,800 12 Jurgen Wybo België YAMAHA JB MX Racing Team 42.55,482

Tussenstand 125cc na 12 van 14 de wedstrijden:

1 James Dobb Engeland KTM KTM Racing Team Nicoll 228
2 Steve Ramon België Kawasaki Kawasaki Racing Team 161
3 Luigi Seguy Frankrijk YAMAHA JK Racing 132

4 Erik Eggens Nederland KTM Champ KTM Team 126
5 Kenneth Gundersen Noorwegen KTM Champ KTM Team 126 10 Sven Breugelmans België YAMAHA JB MX Racing Team 67 33 Jurgen Wybo België YAMAHA JB MX Racing Team 4

- Remy van Rees Nederland YAMAHA JB MX Racing Team 0
Door: Steven van Kempen/KEMCO

Photo's made by KEMCO are copyright free!

KEMCO Sports PR
Havikstraat 71
5451 XH MILL
THE NETHERLANDS