Politiebericht district Aa & Dommel

Politiebericht Boxtel 2-09-2001
Politiebericht district Aa & Dommel

ONGEVALLEN LETSEL

Zaterdagmiddag is op de rijksweg A2 bij Boxtel een 35-jarige Bosschenaar met zijn auto achter tegen de auto van een 47-jarige man uit Apeldoorn gereden. Hierdoor slipte het laatste voertuig en kwam op zijn kop op de linkerrijbaan. De Apeldoorner raakte licht gewond, zijn auto werd geheel vernield. Op de Achterstraat in Helvoirt is zaterdagmiddag een 16-jarige jongen met zijn brommer in volle vaart op een auto gereden. De bestuurster van de auto, een 60-jarige Helvoirtse, wilde de N65 oprijden, toen over het fietspad van de verkeerde kant de brommer aan kwam gereden. De jongen werd met licht letsel naar het ziekenhuis in Tilburg overgebracht. Op de Houterdsedijk in Schijndel botste vannacht een 44-jarige Amsterdammer met zijn auto tegen een boom. De bestuurder werd door een arts aan zijn hoofdwond behandeld, verder had hij teveel gedronken. De auto werd geheel vernield.

SNORFIETS OP DE SNELWEG

Zaterdagavond zag de politie een 19-jarige man uit Oss met zijn snorfiets over de vluchtstrook van de A2 bij Boxtel rijden. De jongeman had de snorfiets net in Eindhoven gekocht en wist geen betere weg naar Oss dan over de A2. De snorfiets werd in beslaggenomen omdat hij onverzekerd was. Verder kreeg de jongen een verbaal voor het rijden over de snelweg.

INBRAAK

Zaterdagavond is uit de garage van een huis aan de Noorderkroon in Schijndel een waterscooter tesamen met de aanhanger gestolen. Het is een rood-zwarte waterscooter van het merk Sea Doe GSX Limited. Uit de schuur van een huis aan de Mijlstraat in Boxtel is zaterdag een lasapparaat en een motorzaag weggenomen.

BEDRIJFSINBRAAK

In een garagebedrijf aan de Nijverheidsweg in Nijnsel is in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken. Van een auto werd een ruit vernield, tevens werd getracht een deur te forceren. Er wordt niets vermist.

MISHANDELING

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een 18-jarige Bosschenaar aangehouden nadat hij buiten een café aan de Ruwenbergstraat in Sint Michielsgestel een 17-jarige Gestelaar met een kettingslot in het gezicht sloeg. Eerder hadden de twee in het café ook al een handgemeen. Het slachtoffer werd met letsel aan het hoofd naar het ziekenhuis gebracht. De verdachte werd ingesloten, het kettingslot in beslag genomen.