Motocross: Eerste WK punten voor Erwin Robins

Land: Nederland
Plaats: Lierop
Weer: Regenachtig, 18°c
De eerste WK punten voor Erwin Robins!

Lierop - De tweede op Nederlandse bodem verreden GP is voor Erwin Robins perfect verlopen. In het Brabantse Lierop werd de YAMAHA rijder op een viertiende plaats afgevlagd, goed voor twee WK punten! De zege was voor de Australiër Chad Reed die voor het eerste in zijn carrière een wedstrijd om het wereld kampioenschap wist te winnen!

Zaterdag:
Met de achttiende tijd in de kwalificatie was de YAMAHA rijder niet helemaal tevreden. "Ik ben vier keer onderuit gegaan door een problemen met mijn voorvork. Die hebben we wat veranderd maar helaas niet voldoende voor morgen verwachten we dit probleem opgelost te hebben." weet Erwin vol goede moed kijkend naar de wedstrijd van morgen.

Zondag:
De start verliep niet geheel naar wens voor de motocrosser uit Helmond, in de middenmoot kwam hij dan ook uit de eerste ronden. In de tweede ronden verloor hij enkele plaats maar nadat het tempo gevonden was verliep alles op rolletjes. De strijd was bijzonder heftig maar na die kleine dip hield Erwin zich zonder goed stand tussen de vele wereld toppers. Een heel mooie gevecht werd er geleverd met vast GP rijder als de Belg Denil en de Portugs Rodrigues. Later kwam hier ook nog de Let Freibergs bij maar al deze heren moesten buigen voor de Sigmans-YAMAHA van Erwin. Met een viertiende plaats werden de zo verdiende punten definitief binnen gehaald. "Dit is natuurlijk prachtig zo dicht bij huis pak ik mijn eerste WK-punten. Dit is natuurlijk een geweldig dag, de problemen met de vering van gisteren waren helemaal opgelost terwijl het circuit nu veel moeilijk lag. Natuurlijk de dank naar mijn team die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt, dank aan sponsoren en natuurlijk de supporters die mij zo geweldig hebben gesteund!" sprak een dol blije Erwin vol trots na de lood zware wedstrijd.

Volgende race:
De vierde wedstrijd voor het Open Nederlands Kampioenschap is volgend weekend. In Veldhoven wordt deze wedstrijd verreden. Hopelijk kan Erwin zijn tweede plaats in de tussenstand daar behouden of zelfs verbeteren!

Uitslag 250cc Grand Prix of Dutch Brabant:

1 Chad Reed Australië Kawasaki Kawasaki Racing Team 41.01,526
2 Mickael Pichon Frankrijk Suzuki Team Suzuki Corona 41.02,030
3 Jussi Pekka Vehvilainen Finland Honda CAS Honda Team 41.53,909
4 Frederic Bolley Frankrijk Honda Team Ufo Honda Martin 42.03,329
5 Johnny Aubert Frankrijk YAMAHA Team YAMAHA Kurz-Casola 42.05,566 14 Erwin Robins Nederland YAMAHA Team Sigmans-YAMAHA-Vd Laar op 1 ronden

Tussenstand 250cc na 12 van 14 de wedstrijden:

1 Mickael Pichon Frankrijk Suzuki Team Suzuki Corona 268
2 Gordon Crockard Ierland Honda CAS Honda Team 166
3 Chad Reed Australië Kawasaki Kawasaki Racing Team 154
4 Claudio Federici Italië YAMAHA Team AXO YAMAHA 141
5 Frederic Bolley Frankrijk Honda Team Ufo Honda Martin 119 29 Erwin Robins Nederland YAMAHA Team Sigmans-YAMAHA-Vd Laar 2

Door: Steven van Kempen/KEMCO

Photo made by Henry Dunnewind!

KEMCO Sports PR
Havikstraat 71
5451 XH MILL
The Netherlands