Concert Italiaans Duo in Lambertuskerk in Wouw

ITALIAANS DUO UIT MERANO

GIOVANNA PODAVINI VIOOL

STEPHAN KOFLER ORGEL

Zondag 2 september concert door Giovanna Podavini viool en Stephan Kofler orgel.

GIOVANNA PODAVINI behaalde haar diploma viool aan het F. E. Dall Abaco conservatorium in Verona. Vervolgstudies deed Giovanna bij R. Barshaj, G. Garbarino (kamermuziek) en bij C. Banchini aan de Cini Stichting te Venetië.

Zij heeft opgetreden met verschillende orkesten en kamermuziekgezelschappen waaronder het Haydn Orkest van Bolzano en Trento.

Zij heeft vele concerten gegeven in allerlei soorten en vormen voor vele concert-verenigingen in Italië.

Giovanna Podavini is ook afgestudeerd in Musicologie aan de Universiteit van Bologna. Tegelijkertijd ontwikkelt zij zich op het gebied van de muziekjournalistiek en werkt ze op haar vakgebied mee aan vele culturele evenementen.

Als musicologe is zij verbonden aan de Meraner Muziekvereniging.

(Associazione Musicale Meranese)

STEPHAN KOFLER heeft orgel gestudeerd aan het conservatorium te Innsbruck bij professor Reinhard Jaud en piano bij Velislava Palachorova. Tevens is hij afgestudeerd in de Muziekwetenschap Germanistiek aan de universiteit Cà Foscari te Venetië.

Stephan Kofler volgde masterclasses bij Ton Koopman in Amsterdam en op andere plaatsen. Zo nam hij ook lessen bij bekende musici als Darasse, Chapuis, Vogel, Tagliavini, Mitterhofer, Stembridge, Matter en Vartolo. In de Evangelische kerk te Merano heeft hij de orgelconcerten in gang gezet. Hij is artistiek directeur van de Meraner Muziekvereniging en lid van de Ars Organi aldaar. Kofler is voorzitter van de Max Reger vereniging en geeft leiding aan het daarbijbehorende tijdschrift.

Hij heeft lezingen gegeven over de werken van Buxtehude, Pachelbel en Muffat in Italië, Duitsland en Mexico. Naar aanleiding hiervan heeft hij met muziek van deze componisten een CD gemaakt voor het Label perpetuum mobile .

Onlangs heeft hij verscheidene lezingen gegeven over de uitvoeringspraktijk van de muziek van Vivaldi aan Italiaanse instituten.

Toccata I voor orgel G. MUFFAT

3e Sonate voor orgel D. CIMAROSA

Sonata in G groot TWV 41:4 voor viool en basso continuo G. Ph. TELEMANN

Sonata in d klein voor orgel B. GALUPPI

Sonata in fa maggiore op. 1 n. 12 voor viool en orgel G. F. HÄNDEL

Toccata in d klein BWV 565 J. S. BACH

Aanvang 16.00 uur. Kerk open 15.30 uur. Entree ' 15,00 inclusief programmaboekje.