MerweRadio ontvangt nieuwe zendmachtiging, bestaat 10 jaar

Ingezonden persbericht

Omroep bestaat tien jaar
MerweRadio ontvangt nieuwe zendmachtiging
SLIEDRECHT / REGIO - De streekomroep stichting MerweRadio te Sliedrecht heeft opnieuw voor vijf jaar zendtijd toegewezen gekregen van het Commissariaat voor de Media te Hilversum voor de gemeenten Sliedrecht, Hardinxveld-Giessendam en Graafstroom. Ook in de gemeente Liesveld zit MerweRadio op de kabel. De omroep zendt deze week tien jaar uit.

Onlangs stemden de gemeenten in met een verlenging van de zendmachtiging. MerweRadio 'Radio voor de Alblasserwaard', die naast 24 uur per dag radio ook zeven dagen per week op het tekst-tv-kanaal MerweTV verzorgt. De zender is uitgegroeid tot een volwassen streekomroep met tientallen vrijwilligers. Vaste jinglestem bij de lokale publieke omroep is Hans Hoogendoorn, werkzaam voor Radio Nederland Wereldomroep en de NOS. MerweRadio werkt voortdurend aan het verbeteren van de professionele uitstraling door goede (doelgroep)programma's. De zender beschikt over vakbekwame vrijwilligers en dat is mooi meegenomen. Zowel technisch als journalistiek heeft de omroep mensen in huis.

MerweRadio mag als sterke streekomroep worden omschreven in het lokale omroep landschap. Voor de meeste zenders is het moeilijk het hoofd boven water te houden. Ook MerweRadio rekent op steun van de drie gemeenten door lokale opslag te mogen ontvangen en daar voor langere tijd een vaste afsprak over te kunnen maken. Daardoor kunnen investeringen worden gepland, want na tien jaar 'radio maken' is veel apparatuur aan vernieuwing toe.

Wie interesse heeft om als vrijwilliger mee te werken aan programma's op MerweRadio of een bijdrage wil leveren aan MerweTV kan een briefje schrijven aan de stichting MerweRadio, t.a.v. J.W. Nederveen, hoofdredacteur, Postbus 1011, 3360 BA Sliedrecht, bellen naar 0184 - 420488 of gewoon eens de studio binnenstappen aan de Stationsweg 2 te Sliedrecht.

MerweRadio is te ontvangen via de kabel op FM 105.9 mhz, in de ether op FM 105.4 mhz en via internet op . Het tekst-tv-kanaal MerweTV kunt u in de vier genoemde gemeenten op de kabel bekijken.

Noot voor redacties