Multipharma stoot dochter Sudco af

Weesp, 28 augustus 2001

Multipharma stoot dochter Sudco af
Flexpharma toekomstige eigenaar

Op 1 januari 2001 werd Novartis eigenaar van zes BASF Pharma generieke bedrijven in Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Zwitserland en Spanje. Met die overname kwam Sudco uit Landgraaf in handen van Novartis dochter Multipharma in Weesp.

Multipharma's Managing Director Eric Gorka: 'Met die overname kwam Sudco onder de vlag van Multipharma. We zijn van mening dat Sudco een interessant bedrijf is, maar onvoldoende aansluit bij het assortiment en de marktstrategie van Multipharma. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een geschikte overnamekandidaat. Inmiddels is met Flexpharma een principeakkoord getekend dat moet leiden tot overname op korte termijn.' Managing Director Flexpharma Bob Kool: 'Er moet nog een aantal details worden geregeld, maar beide partijen gaan er vanuit dat op 14 september aanstaande de aandelenoverdracht zal plaatsvinden. Met Flexpharma als nieuwe eigenaar is een doorstart van Sudco met behoud van arbeidsplaatsen zeker gesteld. En dat is voor ons steeds het uitgangspunt geweest.'

Noot voor redacties