Datum nieuwsfeit: 03-09-2001

HUIJSKENS EN ISTHA

- Persbericht -

Journalist Link van Bruggen (77) overleden

Delft, maandag 3 september 2001 - In een ziekenhuis in Delft is gisteren (zondag 2 september 2001) de journalist Link van Bruggen overleden. Hij is 77 jaar oud geworden. Link van Bruggen was al geruime tijd ernstig ziek. Hij genoot vooral bekendheid als Europa-kenner bij uitstek door zijn jarenlange journalistieke werk vanuit Straatsburg.

De stem van Link van Bruggen was door zijn werk als AVRO-correspondent tot zijn pensionering bekend bij een groot publiek. Voor zijn tijd bij de AVRO werkte hij als correspondent bij de NCRV-radio. Daarvoor was hij oorlogscorrespondent en reisde de hele wereld over. Hij werkte niet alleen voor de radio, maar schreef ook artikelen, onder meer als Europees correspondent voor de Staatscourant. Link van Bruggen was ere-voorzitter van de Vereniging van Europese Journalisten (VEJ). Ook schreef hij verschillende boeken, onder andere over de Europese eenwording.

Link van Bruggen wordt aanstaande vrijdagmiddag in Kijkduin begraven.

Noot voor redacties