Euro arriveert als eerste bij Rabobank

Datum nieuwsfeit: 03-09-2001

RABOBANK NEDERLAND

Euro arriveert als eerste bij Rabobank

Op maandagochtend 3 september heeft de Rabobank als eerste bank in Nederland eurobiljetten in ontvangst genomen. In aanwezigheid van de landelijke pers kreeg Rabo-topman Hans Smits de eerste eurobiljetten uit handen van Joop van Werkhoven, directeur Brinks Nederland BV.

'Met de euro luiden we een nieuw tijdperk in. Het is een historisch moment om de eerste biljetten aan u te kunnen laten zien. De komende maanden gaan de banken een strak geregisseerd programma uitvoeren om van de omwisseloperatie een succes te kunnen maken. Er is vooral veel gedaan aan voorlichting, ook aan ouderen. De Rabobank is europroof', aldus hoofddirectie-voozitter Hans Smits.

De Rabobank startte eind augustus met de omwisseloperatie door 105.000 zakelijke klanten te bedienen met een informatieve mailing om haar klanten in de gelegenheid te stellen tijdig te kunnen beschikken over voldoende euro's. Vanaf 15 oktober tot 1 december verwacht de bank ca 500 miljoen munten uit de markt te halen bij de dan lopende munteninzamelingsactie.
Vanaf 14 december kunnen particulieren euromunten bij de bank aanschaffen. Op 1 januari 2002 is de euro geldig betaalmiddel. Tot en met 28 januari kan er nog betaald worden in guldens. Daarna is de aloude gulden definitief verleden tijd.

Voor meer informatie: Rabobank Nederland: David van Eeghen 030 - 2162832

Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de klant.
Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten tegen de best mogelijke prijskwaliteitsverhouding een breed pakket aan te bieden van financiële diensten en producten zoals betalen, sparen, lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit ongeveer 400 zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met gezamenlijk zo'n 700.000 leden en uit bekende dochterondernemingen als Robeco, Interpolis, Schretlen en Co, Effectenbank Stroeve, Rabobank International, De Lage Landen en Gilde Investment. Internationaal is de groep met 142 vestigingen vertegenwoordigd in 38 landen. De Rabobank heeft de hoogste waarderingen voor kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten.
De Rabobank Groep heeft op de Nederlandse thuismarkt 9 miljoen zakelijke en particuliere klanten en is marktleider op vrijwel alle gebieden van financiële dienstverlening.

03 sep 01 16:35