Plenair debat over initiatief arbeidstijdenwet

Datum nieuwsfeit: 04-09-2001
Bron: Partij van de Arbeid
Partij van de Arbeid

Den Haag, 4 september 2001

BIJDRAGE VAN USMAN SANTI (PvdA) AAN HET PLENAIR DEBAT OVER HET INITIATIEF BUSSEMAKER/VAN DIJKE ARBEIDSTIJDENWET (27 224)

Wij vinden het Initiatiefwetsvoorstel van groot belang. Modernisering van de arbeidsmarkt en een ontspannen arbeidsbestel zijn gebaat bij meer individuele zeggenschap over de arbeidstijden. Huidige ontwikkelingen (werkdruk, flexibilisering) en keuzes van de regering (combinatiemodel arbeid en zorg) maken het nodig dat individuele werknemers meer instrumenten in handen krijgen om hun werktijden te beïnvloeden.

Met name het kunnen combineren van arbeid en zorg speelt een belangrijke rol in onze positieve houding. ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen