Veehouders spreken van doorbraak in 'BAYER-affaire'

Bron: LTO Nederland
LTO Nederland

Veehouders spreken van doorbraak in 'BAYER-affaire'

Woensdag 5 september 2001 - Nederlandse rundveehouders zeggen aan de hand van nieuwe onderzoekresultaten een doorbraak te kunnen bereiken in een slepende schadezaak tegen het Duitse concern BAYER. De veehouders voeren tegen dit farmaceutisch bedrijf een juridische procedure, die voortvloeit uit een claim, die zij eind 1999 op tafel hebben gelegd. Zij zijn er zeker van dat het gebruik van vervuild vaccin tegen koeiengriep (IBR) tal van ziekteverschijnselen heeft veroorzaakt bij hun runderen. Uit eerder onderzoek is al gebleken, dat het BAYER-vaccin inderdaad besmet was.

Uit de laatste onderzoeken ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen