Sun brengt Legato's nieuwe NetWorker 6.1 op de markt

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Persbericht

Sun brengt Legato's nieuwe NetWorker 6.1 op de markt onder de naam Solstice Backup 6.1

Oplossing voor de beveiliging van bedrijfskritische gegevens nu ook rechtstreeks beschikbaar voor Sun-klanten

Hoofddorp, september 2001 - - Legato Systems Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, maakt bekend dat Sun Microsystems Legato's onlangs uitgebrachte NetWorker® 6.1 gaat verkopen en ondersteunen onder de naam Solstice Backupâ"¢ 6.1. Deze activiteit maakt deel uit van de bestaande OEM-overeenkomst tussen beide ondernemingen.

'Solstice Backup is gebaseerd op Legato's NetWorker-technologie en vormt een van de geïntegreerde componenten van onze oplossingenreeks. Het product versterkt ons Native Fibre Channel Tape-initiatief voor de StorEdgeâ"¢ L180 en L1700 libraries', vertelt Kathleen Holmgren, VP Network Storage Systems Product Group bij Sun Microsystems. 'Onze klanten zijn een hoog service- en kwaliteitsniveau gewend vanuit onze overeenkomst met Legato. Door dit nieuws wordt dat niveau nog verder verhoogd.'

Met Solstice Backup 6.1 biedt Sun haar klanten nieuwe bedrijfskritische mogelijkheden voor beter beheer, betere prestaties en hogere beschikbaarheid van backup- en restore-activiteiten in SAN- (Storage Area Network) en NAS- (Network Attached Storage) omgevingen. Deze verbeteringen hebben een lagere Total Cost of Ownership tot gevolg voor informatie-beschermingsoplossingen voor storage networks.

Eén van de verbeteringen is de nieuwe Dynamic Drive Sharing (DDS)-optie, waarmee tape drives dynamisch kunnen worden hergeconfigureerd en gedeeld over verschillende storage nodes in een SAN-omgeving. DDS zorgt voor optimale beheermogelijkheden. Daarnaast maakt het de best mogelijke inzet van high-performance tape libraries in een SAN bij lagere overall investeringen en administratieve kosten. De DDS-optie is de eerste die het delen van tape drives tussen verschillende NDMP-enabled NAS-apparaten mogelijk maakt.

Solstice Backup 6.1 betekent tevens een uitbreiding van Sun's ondersteuning voor Linux door middel van NDMP (Network Data Management Protocol)-ondersteuning voor Red Hat, Caldera en SuSE Linux. Hierdoor krijgen data centers en afdelingen de mogelijkheid voordelige Linux-servers te gebruiken voor de bescherming van hun NDMP-gebaseerde NAS file servers. Voor snellere data recovery maakt Solstice Backup 6.1 voor het eerst gebruik van NDMP's Direct Access Restore (DAR)-mogelijkheden. Met behulp van DAR hoeven tapes niet meer stuk voor stuk te worden doorzocht, maar worden tapes precies gepositioneerd bij de locatie van het bestand, waardoor restores op bestandsniveau sneller zijn uit te voeren met minder downtime.

'We zijn blij met Sun's snelle adoptie van NetWorker 6.1 technologie', vertelt George Symons, vice president product management and development bij Legato Systems. 'Het feit dat we voldoen aan Sun's uitgebreide testprogramma onderstreept het hoge niveau van kwaliteit en de uitgebreide backup- en restoremogelijkheden die we beschikbaar maken via NetWorker 6.1. Voor onze gezamenlijke klanten betekent deze nieuwe uitgave een voortzetting van de marktleidende mogelijkheden. Dit betekent toonaangevende gegevensbescherming voor complete productie-omgevingen, aangevuld met de kwaliteitsgaranties en ondersteuning die ze van ons gewend zijn.'

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Legato en Sun OEM-overeenkomst
In 1995 zijn Sun en Legato begonnen met het opbouwen van een krachtige alliantie die tegemoetkomt aan de eisen van gezamenlijke klanten van beide ondernemingen op het gebied van end-to-end storage-oplossingen. In december 2000 kondigden Sun en Legato een nieuwe OEM-overeenkomst aan. Binnen deze overeenkomst levert Legato backup-oplossingen aan Sun's klanten en blijft Sun doorgaan met het verkopen en ondersteunen van Legato's applicatie voor informatiebescherming - NetWorker - onder de naam Solstice Backup. Verder vermeldt de overeenkomst dat Legato en Sun zich voor de respectievelijke klanten van de twee ondernemingen wereldwijd inzetten op het gebied van servicekwaliteit voor storage management oplossingen voor grote ondernemingen. De verkooporganisaties van Legato en Sun werken samen aan de verkoop van de storage-oplossingen van zowel Legato als Sun in 23 landen.

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. (NASDAQ: LGTO) - een vernieuwende en toonaangevende softwareontwikkelaar - voorziet haar klanten van een naadloze aanpak voor het beveiligen, verplaatsen en beschikbaar maken van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. Legato is de industriestandaard voor storage management softwareproducten. De organisatie levert haar softwareproducten en
-diensten aan meer dan 10.000 klanten en heeft ruim 65.000 licenties wereldwijd, inclusief Fortune 1000 ondernemingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Mountain View (Californië, Verenigde Staten). Legato is wereldwijd sterk vertegenwoordigd door vestigingen in 23 landen om haar klanten optimale ondersteuning te bieden. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.

Redactionele informatie: Pb4101 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: (prinflux@cs.com)