Man aangehouden voor vernieling auto's in Zeist

Datum nieuwsfeit: 05-09-2001
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 5-09-2001

Politieberichten district Binnensticht, 08.50 uur
Verkeerscontrole

DE BILT/BUNNIK/ZEIST Vanaf half acht s ochtends tot twee uur s middags heeft de verkeerspolitie in samenwerking met het scooterteam, wijkagenten van het centrum Zeist/Driebergen, surveillanten en vrijwillige politie achtereenvolgens op de Dorpsstraat, de Schoudermantel en de Slotlaan brom-, snor- en bakfietsen gecontroleerd. In totaal werden 38 bekeuringen uitgeschreven. Bestuurders kregen proces verbaal voor onder andere onverzekerd rijden, geen helm dragen, technische gebreken en het rijden zonder certificaat.

Man aangehouden voor vernieling

ZEIST Dinsdagavond kreeg de politie een melding dat buurtbewoners een man hadden staande gehouden voor het vernielen van een aantal autos.

Rond kwart voor zeven trof de politie op de Parmentiersvak een 19-jarige man uit Zeist aan. De Zeisternaar verklaarde dat hij tegen vijf geparkeerde voertuigen had geschopt. Buurtbewoners hadden de man aan het werk gezien en konden hem staande houden.

De voertuigen werden behoorlijk beschadigd. Tegen de man is proces verbaal opgemaakt.