IgloMora wil Van Lieshout Vleessnacks verkopen

Datum nieuwsfeit: 06-09-2001
Bron: Unilever
Unilever NV

Persdienst Unilever Rotterdam Tel: 010 2174844 (na 17.30 uur 010 2174000) Fax: 010 2174843

E-mail: press-(office.rotterdam@unilever.com) www.unilever.com

b e r i c h t p e r s b e r i c h t p e r s b e r i c h t p e r s b e r i c h t

IGLOMORA WIL VAN LIESHOUT VLEESSNACKS VERKOPEN

Rotterdam, 6 september.- IgloMora, dochteronderneming van Unilever, is van plan een gedeelte van haar snacksactiviteiten, Van Lieshout Vleessnacks, te verkopen. Het gaat hierbij om het merk Van Lieshout en een fabriek in Helmond. In de fabriek, waar uitsluitend vleessnacks worden geproduceerd, werken 120 mensen. De omzet aan derden bedraagt § 20 miljoen. Als gevolg van de voorgenomen verkoop zullen ongeveer 20 arbeidsplaatsen op het hoofdkantoor van de IgloMora Groep komen te vervallen, waarbij geen gedwongen ontslagen zullen plaatsvinden.

De IgloMora Groep is met onder meer de merken Van Lieshout en Mora actief op het gebied van diepvriessnacks via verkoop in zowel supermarkten als de horeca. Voor het supermarkt-kanaal, waar Mora marktleider is in diepvriessnacks, zal er niets veranderen. De verdere uitbreiding van de merkpositie van Mora in beide kanalen zal worden ondersteund door forse investeringen in het merk Mora en in de twee overige snacksfabrieken (Maastricht en Mol (BelgiŽ)).

Van Lieshout Vleessnacks is marktleider op het gebied van frikandellen in het horeca- kanaal. Van Lieshout is een sterk winstgevend bedrijf; het succes van Van Lieshout is grotendeels gebaseerd op kleinschalige productie en een belangrijk aandeel van huismerken. De voorgenomen verkoop past in de Unilever-strategie De Weg naar Groei, die zich onder meer richt op een beperkt aantal leidende merken in geselecteerde kerncategorieŽn.

- - - - -