CMG plc benoemt President van CMG Wireless Data Solutions

6 september 2001

CMG plc benoemt Thomas Ivarson als
President van CMG Wireless Data Solutions

CMG plc, de wereldwijd opererende Informatie & Communicatietechnologie (ICT) groep, maakt bekend dat zij met ingang van 8 oktober 2001 Thomas Ivarson heeft benoemd tot President van CMG Wireless Data Solutions (WDS). Hij zal zijn kantoor houden in het hoofdkantoor van WDS te Nieuwegein en zal rechtstreeks aan de Group Board rapporteren.

In de periode van 1980 tot 1995 werkte Thomas Ivarson voor Ericsson, waar hij een aantal functies bekleedde in onder andere engineering, product management & marketing en uiteindelijk als General Manager, Software voor End-user Features in Lokale Switching Systemen. In deze periode bij Ericsson werkte hij vijf jaar in de Verenigde Staten bij Ericsson Telecom en Ericsson Network Systems in Dallas, Texas. De rest van de tijd opereerde hij internationaal vanuit zijn thuisland Zweden.

In de afgelopen vijf jaar was hij Chief Executive Officer en President van EHPT, gevestigd in Zweden. EHPT is opgericht in 1993 als een joint venture van Ericsson en Hewlett Packard. Vanaf 1997 heeft EHPT zich bewezen als een snelgroeiend wereldwijd software bedrijf gericht op mobiele en vaste communicatie alsmede op Internet. EHPT levert applicaties op het gebied van customer care & billing inclusief, het verzamelen van gegevens over het gebruik van diensten, Internet betalingssystemen en verrekening van interconnectiekosten. Onder de klanten bevinden zich 170 telecom operators & service providers uit 80 landen. EHPT heeft rond 1,100 werknemers verdeeld over diverse kantoren in Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika.

Cor Stutterheim, Chairman van CMG, zei:
"Thomas brengt zijn uitgebreide ervaring op het gebied van internationale telecom en meer recentelijk internationale software producten voor de mobiele en vaste datamarkt, en alle aspecten van business management in bij CMG. Hij zal deze ervaring kunnen gebruiken bij het managen van WDS, terwijl die zich positioneert als wereldwijde leider in wireles data solutions voor de bestaande 2G, 2.5G en derde generatie mobiele netwerken."

Thomas Ivarson (47) is getrouwd en heeft drie kinderen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Tony Richards, Investor Relations (London) Tel: +44 (0)20 7592 4442 Heleen Kamerman, Investor Relations (Amsterdam) Tel: +31 (0)20 6720444 Toby Mountford, Citigate Dewe Rogerson Tel: +44 (0)20 7638 9571