Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Demon Internet maakt afspraken voor lagere inbelkosten

Datum nieuwsfeit: 06-09-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

Persbericht

6 september 2001

Demon maakt afspraken voor lagere inbelkosten

Demon Internet heeft een overeenkomst gesloten met telecomaanbieders waardoor haar klanten vanaf eind oktober kunnen profiteren van lagere inbelkosten. Dit terwijl KPN onlangs haar lokale telefoontarieven verhoogde en de OPTA met de introductie van speciale 06760 nummers gratis internetaanbieders een middel geeft om de inbelkosten verder op te schroeven.

OPTA heeft onlangs een voorstel goedgekeurd voor de introductie van een speciaal internet-inbelnummer dat internetverkeer uitkoppelt in het net van KPN. Afwikkeling van internetverkeer via 06760-nummers biedt de ISP s meer mogelijkheden om nieuwe tariefstructuren te ontwikkelen en verschillende tarieven te hanteren. Dit stimuleert de concurrentie, aldus de OPTA.*

OPTA en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat willen de conversie naar de 06760-nummers zo snel mogelijk laten plaatsvinden. Demon geeft als één van de eerste ISP s gehoor aan dit verzoek. In tegenstelling tot andere ISP s, die de introductie van de 06760-nummers zullen aangrijpen als nieuwe bron van inkomsten, wil Demon Internet de speciale nummers gebruiken om haar klanten een zo goedkoop mogelijk inbeltarief te kunnen bieden. De lagere tarieven leveren de gemiddelde Demon Internetter - die al gauw zo n 25 uur per week op het Internet te vinden is - een flinke besparing van de telefoonkosten op.

"Demon verlaagt de inbeltarieven maar belooft hierbij de abonnementskosten niet te zullen verhogen," zei Chris Willis, General Manager Demon Internet Nederland. "De invloed van de OPTA zorgt voor meer concurrentie in de telecommarkt en dat stelt ons in staat om scherpe prijsafspraken met diverse telecomaanbieders te maken. De voordelen die we daarvan plukken, spelen we door aan onze klanten."

Alle klanten van Demon zullen begin oktober over hun nieuwe inbelnummer en de goedkopere tarieven worden geïnformeerd.

(285 woorden)


* Voor meer informatie zie de rubriek FAQ s op de website van OPTA www.opta.nl/
BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Demon
Demon is een merknaam van Thus plc, één van Engelands grootste aanbieders van telefoon, data, Internet en interactieve diensten, voornamelijk opererend onder de Thus en Demon vlag.

Demon Internet bedient zowel particuliere als zakelijke klanten met een volledig aanbod van methodes voor Internettoegang, zoals leased lines, ADSL, ISDN-2 en natuurlijk inbel accounts. Overige diensten zijn onder andere Webhosting, co-location, managed server hosting, Virtual Private Networks (VPN) en online gaming.

Demon Internet kreeg in Nederland in januari 2001 voor het derde jaar op rij van de lezers van Net Magazine een 'gouden zwaard' toebedeeld. Dit is de prijs voor de provider van het jaar. In juli 2001 kreeg Demon Internet voor de derde keer op rij de hoogste waardering van MKB beslissers die participeerden in een telefonisch onderzoek van Blauw Research naar de kwaliteit van Internet Providers.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal, kunt u contact opnemen met: Yvonne van Bokhoven van LEWIS, het IT PR bureau:
Tel: 043-356 69 56Fax: 043-356 69 55
E-mail: (yvonnev@lewispr.comhttp)://www.lewispr.com

Voor verkoopinformatie kunt u contact opnemen met Demon: Tel: 020-422 20 00Fax: 020-422 20 01
E-mail: (sales@demon.nlhttp)://www.demon

Yvonne van Bokhoven
LEWIS Communications BV
Marketing and Media Relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
Nederland
Tel: +31 (0) 43-3566956
Fax: +31 (0) 43-3566955
Web: www.lewispr.com

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie