DMV International breidt productie lactoferrine uit in VS

www.campina.nl

DMV International breidt productie van lactoferrine uit in VS

DMV International breidt productie van lactoferrine uit in de VS

Veghel, 6 september 2001 - DMV International, een divisie van Campina,is een overeenkomst aangegaan met AgriMark, een Amerikaanse zuivelcoö-peratie in Middlebury - Vermont, voor de productie van lactoferrine. DMV is verantwoordelijk voor de aansturing van de AgriMark productie-unit en zal alle lactoferrine vermarkten die hiermee wordt geproduceerd. Deze overeenkomst betekent een verdere uitbreiding van DMV's productiecapaciteit van lactoferrine, anticiperend op marktontwikkelingen.

De markt voor lactoferrine, een natuurlijk bestanddeel van koemelk, is wereldwijd groeiende. Dit is mede het gevolg van nieuwe onderzoeksge-gevens die de positieve gezondheidseffecten van lactoferrine onder-steunen. Hierdoor is de bewustwording omtrent de voordelen en toepas-singen van lactoferrine bij de industrie en consumenten vergroot. Sinds de introductie in babyvoedingen in 1986, worden meer en meer voedingsmiddelen, met name functional foods, met lactoferrine op de markt gebracht. De meest recente toepassing betreft het gebruik van geactiveerde lactoferrine op vlees. Deze technologie bevordert de vei-ligheid van vlees door de groei en aanhechting van ziekteverwekkende bacteriën tegen te gaan. Onlangs startte DMV op dit terrein een joint venture met Farmland National Beef in de VS (zie persbericht d.d. 2 augustus 2001).

Cees de Jong, groepsdirecteur van DMV International: 'We zijn blij extra lactoferrine tot onze beschikking te hebben. Uitbreiding van productie in de Verenigde Staten is van belang vanwege de groeiende Amerikaanse markt voor voedingssupplementen én vanwege onze samenwerking met Farmland National Beef. Onze strategie is er op gericht onze leidende positie uit te bouwen in de productie van lactoferrine en het beschikbaar maken van wetenschappelijke- en toepassingskennis.'

DMV International vermarkt zuivelingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie, onder andere caseïnaten, lactose, hydrolisa-ten, bioactieve peptiden en bioactieve eiwitten zoals lactoferrine. DMV International is een van 's-werelds grootste producenten van lac-toferrine en heeft daarvoor een uitgebreide patentpositie verworven. DMV International is een onderdeel van de internationale zuivelonder-neming Campina, met een omzet van 3.9 miljard euro per jaar.

Voor meer informatie:

- Campina : Jeen Akkerman, tel. 0418 571321
- DMV International : Rinske Mourits, tel. 0413 372533
- www.lfplus.com : de speciaal ingerichte website met informatie over lactoferrine

06 sep 01 17:24