Nieuw nummer voor Telesales en Info Internationaal

NMBS

7/9/01

Nieuw nummer voor Telesales en Info Internationaal

Klanten die inlichtingen willen over treinreizen naar het buitenland of een plaats wensen te reserveren aan boord van Eurostar, Thalys of een TGV, kunnen voortaan terecht op een nieuw telefoonnummer : 02/528.28.28.

Via een keuzemenu kiest de klant eerst de gewenste taal (Nederlands - Frans - Duits - Engels) en vervolgens de gewenste dienst :
* "1" voor reserveringen voor Thalys, Eurostar, TGV Brussel-Frankrijk en andere Franse TGV;

* "2" voor inlichtingen over internationale treinen.
Kiest de klant voor Telesales, dan kan hij vervolgens het type reservering kiezen.

Bij Telesales kan de klant dus biljetten voor de hogesnelheidstreinen bestellen en - naargelang de gekozen prijsformule - eerdere reserveringen aanpassen.

Er zijn twee formules om te betalen : telefonisch met een kredietkaart (het biljet wordt dan ofwel opgestuurd met de post of kan door de klant worden afgehaald in het Railtour Center van Brussel Zuid), of bij afhaling in een station waar internationale biljetten worden verkocht. Voor sommige prijsformules is alleen de eerste optie
- betaling bij de reservering - mogelijk.

Telesales is bereikbaar tussen 8 en 20 uur op weekdagen en van 9 tot 17u30 op weekend- en feestdagen.

Op de dienst Info Internationaal kan de klant terecht voor inlichtingen over alle internationale treinen van en naar België.

Deze dienst is op weekdagen eveneens open van 8 tot 20 uur, de overige dagen van 8 tot 18 uur.

De klant kan ook steeds terecht op de internetsite www.nmbs.be, waarop uitgebreide informatie wordt verschaft. Ook kan hij op deze website reizen met Eurostar, Thalys en de TGV Brussel-Frankrijk reserveren, waarbij steeds per kredietkaart dient te worden betaald.